「2146-ol3ex.js」
var canvas = document.getElementById('canvas');
var render = ol.render.toContext(canvas.getContext('2d'), {size: [100, 100]}); /** ol.render.toContext(context, opt_options) * Binds a Canvas Immediate API to a canvas context, * to allow drawing geometries to the context's * canvas. * The units for geometry coordinates are css pixels * relative to the top left corner of the canvas * element. * Note that ol.render.canvas.Immediate#drawAsync * and ol.render.canvas.Immediate#drawFeature * cannot be used. * コンテキストのキャンバス(canvas)にジオメトリを描画でき * るように、Canvas Immediate API をキャンバスコンテキス * ト(canvas context)にバインドします。 * ジオメトリの座標の単位は canvas 要素の左上隅からの相対 * css ピクセルです。 * ol.render.canvas.Immediate#drawAsynと * ol.render.canvas.Immediate#drawFeature は使用出来 * ないことに注意してください。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** HTMLCanvasElement.getContext() * The HTMLCanvasElement.getContext() method returns a * drawing context on the canvas, or null if the * context identifier is not supported. * HTMLCanvasElement.getContext()メソッドは、キャンバ * ス上の描画コンテキストを返すか、または コンテキスト識別 * 子がサポートされていない場合、null を返します。 * contextType Is a DOMString containing the context * identifier defining the drawing context associated * to the canvas. * "2d", leading to the creation of a * CanvasRenderingContext2D object representing a * two-dimensional rendering context. * contextTypeは canvas に関連する描画コンテキストを定義 * するコンテキスト識別子を含む DOMString です。 * 「2D」、二次元のレンダリングコンテキストを表す * CanvasRenderingContext2D オブジェクトの作成につなが * ります。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/HTMLCanvasElement/getContext]) */
/** size: * Desired size of the canvas in css pixels. When * provided, both canvas and css size will be set * according to the pixelRatio. If not provided, the * current canvas and css sizes will not be altered. * css ピクセル単位の canvas の希望のサイズ。提供される場 * 合、canvas とcss サイズ両方とも画素比率に応じて設定され * ます。提供されていない場合は、現在の canvas と css のサ * イズは変更されません。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
var fill = new ol.style.Fill({ color: 'blue' }); /** ol.style.Fill * Set fill style for vector features. * ベクタフィーチャの塗りつぶしスタイルを設定。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
var stroke = new ol.style.Stroke({ color: 'black' }); /** ol.style.Stroke * Set stroke style for vector features. * Note that the defaults given are the Canvas defaults, * which will be used if option is not defined. * The get functions return whatever was entered * in the options; they will not return the default. * ベクタフィーチャのためのストロークスタイルの設定。 * デフォルトは、オプションが定義されていない場合に使用さ * れる Canvas のデフォルトを与えられることに注意してくだ * さい。GET 関数は、オプションで入力されたものはすべて返 * す。それらはデフォルトを返しません。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
render.setFillStrokeStyle(fill, stroke); /** setFillStrokeStyle(fillStyle, strokeStyle) * Set the fill and stroke style for subsequent draw * operations. To clear either fill or stroke styles, * pass null for the appropriate parameter. * 後の描画操作のための塗りと線のスタイルを設定します。塗り * または線のスタイルのいずれかをクリアするために、適切なパ * ラメータに null を渡します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
render.setImageStyle(new ol.style.Circle({ /** setImageStyle() * Set the image style for subsequent draw * operations. Pass null to remove the image * style. * その後のドロー操作のための画像のスタイルを設定します。 * 画像のスタイルを削除するには null を渡します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** ol.style.Circle * Set circle style for vector features. * ベクタフィーチャの円のスタイルを設定。(ol3 API) */
radius: 10, fill: fill, stroke: stroke }));
render.drawLineStringGeometry(new ol.geom.LineString([[10, 10], [90, 90]])); /** drawLineStringGeometry(lineStringGeometry) experimental * Render a LineString into the canvas. Rendering is * immediate and uses the current style. * canvas(キャンバス)に LineString をレンダリングします。 * レンダリングは即時であり、現在のスタイルを使用します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** ol.geom.LineString * Linestring geometry.(ol3 API) */
render.drawPolygonGeometry( /** drawPolygonGeometry(polygonGeometry) * Render a Polygon geometry into the canvas. * Rendering is immediate and uses the current style. * キャンバス(canvas)にポリゴンジオメトリ(Polygon * geometry)をレンダリングします。レンダリングは即時であ * り、現在のスタイルを使用します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
new ol.geom.Polygon([[[2, 2], [98, 2], [2, 98], [2, 2]]])); /** ol.geom.Polygon * Polygon geometry.(ol3 API) */
render.drawPointGeometry(new ol.geom.Point([88, 88])); /** drawPointGeometry(pointGeometry) * Render a Point geometry into the canvas. * Rendering is immediate and uses the current style. * キャンバス(canvas)にポイントジオメトリ(Point * geometry)をレンダリングします。レンダリングは即時であ * り、現在のスタイルを使用します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** ol.geom.Point * Point geometry.(ol3 API) */
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