「2147-ol3ex.js」
var rome = new ol.Feature({ /** ol.Feature * A vector object for geographic features with a * geometry and other attribute properties, similar * to the features in vector file formats like * GeoJSON. * GeoJSONのようなベクトルファイル形式のフィーチャに類 * 似した、ジオメトリとその他の属性プロパティを持つ地物 * フィーチャのためのベクトルオブジェクト。(ol3 API) */
geometry: new ol.geom.Point(ol.proj.fromLonLat([12.5, 41.9])) /** ol.geom.Point * Point geometry.(ol3 API) */
/** ol.proj.fromLonLat(coordinate, opt_projection) * Transforms a coordinate from longitude/latitude to a * different projection. * 緯度/経度座標から異なる投影に変換します。(ol3 API) */
});
var london = new ol.Feature({ geometry: new ol.geom.Point(ol.proj.fromLonLat([-0.12755, 51.507222])) });
var madrid = new ol.Feature({ geometry: new ol.geom.Point(ol.proj.fromLonLat([-3.683333, 40.4])) });
rome.setStyle(new ol.style.Style({ /** setStyle(style) * Set the style for the feature. This can be a single * style object, an array of styles, or a function that * takes a resolution and returns an array of styles. If * it is null the feature has no style (a null style). * フィーチャのスタイルを設定します。これは、単一のスタイルオ * ブジェクト、スタイルの配列、または解像度をとり、スタイルの * 配列を返す関数とすることができます。null の場合、フィー * チャは、スタイルなし(null のスタイル)を持ちます。 * (ol3 API) */
/** ol.style.Style * Container for vector feature rendering styles. Any * changes made to the style or its children through * set*() methods will not take effect until the * feature or layer that uses the style is re-rendered. * ベクタフィーチャがスタイルを描画するためのコンテナ。 * スタイルや set*() メソッドを通じてその子に加えられた変 * 更は、スタイルを使用するフィーチャまたはレイヤが再レン * ダリングされるまで有効になりません。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
image: new ol.style.Icon(/** @type {olx.style.IconOptions} */ ({ /** ol.style.Icon * Set icon style for vector features. * ベクタフィーチャのアイコンスタイルを設定します。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** 「@type」 * 値のタイプ(型)の説明 - 式などで表示 * (@use JSDoc[http://usejsdoc.org/]より) */
color: '#8959A8', /** color: * Color to tint the icon. If not specified, the icon * will be left as is. * アイコンを着色する色。指定しない場合、アイコンはそのまま * 残されます。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
// src: 'data/dot.png' src: 'v3.13.0/examples/data/dot.png' /** src: * Image source URI. Required. * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
})) }));
london.setStyle(new ol.style.Style({ image: new ol.style.Icon(/** @type {olx.style.IconOptions} */ ({ color: '#4271AE', // src: 'data/dot.png' src: 'v3.13.0/examples/data/dot.png' })) }));
madrid.setStyle(new ol.style.Style({ image: new ol.style.Icon(/** @type {olx.style.IconOptions} */ ({ color: [113, 140, 0], // src: 'data/dot.png' src: 'v3.13.0/examples/data/dot.png' })) }));
var vectorSource = new ol.source.Vector({ /** ol.source.Vector * Provides a source of features for vector layers. * Vector features provided by this source are * suitable for editing. See ol.source.VectorTile for * vector data that is optimized for rendering. * ベクタレイヤのフィーチャのソースを用意します。このソース * が提供するベクタフィーチャは、編集に適しています。レンダ * リングのために最適化されたベクタデータの * ol.source.VectorTile を参照してください。(ol3 API) */
features: [rome, london, madrid] /** features: * Features. If provided as ol.Collection, the features * in the source and the collection will stay in sync. * フィーチャ。ol.Collection として提供された場合、ソース内 * のフィーチャとコレクションが同期したままになります。 * (ol3 API) */
});
var vectorLayer = new ol.layer.Vector({ /** ol.layer.Vector * Vector data that is rendered client-side. * クライアント側で描画されるベクタデータ。(ol3 API) */
source: vectorSource /** source: * Source. Required.(ol3 API) */
});
var rasterLayer = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels for * specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのため * の、特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグ * リッドのタイルイメージ。(ol3 API) */
source: new ol.source.TileJSON({ /** source: * Source for this layer. Required.(ol3 API) */
/** ol.source.TileJSON * Layer source for tile data in TileJSON format. * TileJSON フォーマットのタイルデータのためのレイヤソース。 *(ol3 API) */
url: 'http://api.tiles.mapbox.com/v3/mapbox.geography-class.json', /** url: * URL to the TileJSON file. Required.(ol3 API) */
crossOrigin: '' /** crossOrigin: * The crossOrigin attribute for loaded images. Note * that you must provide a crossOrigin value if you * are using the WebGL renderer or if you want to * access pixel data with the Canvas renderer. See * https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/ * CORS_enabled_image for more detail. * ロードされたイメージの crossOrigin属性。WebGLのレンダ * ラーを使用している場合、または、キャンバスレンダラでピ * クセルデータにアクセスする場合、crossOrigin 値を提供な * ければならないことに注意してください。詳細は * https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/ * CORS_enabled_image を参照してください。(ol3 API) */
}) });
var map = new ol.Map({ renderer: common.getRendererFromQueryString(), // 'common.js' により URL にある renderer を返します layers: [rasterLayer, vectorLayer], target: document.getElementById('map'), view: new ol.View({ center: ol.proj.fromLonLat([2.896372, 44.60240]), zoom: 3 }) });
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