2016年4月8日金曜日

v3.15.1 がリリースされました

日本時間で(2016.4.7)に v3.15.1 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より


v3.15.1
Summary

The v3.15.1 release is a patch release that addresses a few regressions in the v3.15.0 release. See the v3.15.0 release notes for details on upgrading from v3.14.x.
v3.15.1 リリースは、v3.15.0 での回帰に対処するパッチリリースです。v3.14.x からのアップグレードの詳細について v3.15.0 リリースノートを参照してください。


v3.15.0 がリリースされました
日本時間で(2016.4.4)に v3.15.0 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より

v3.15.0
Summary

The v3.15.0 release includes features and fixes from 136 pull requests since the v3.14.2 release. New features and improvements include:

v3.15.0 リリースは v3.14.2 のリリースから 136 プルリクエスト(訳注:Git でリクエストを出す機能)からの機能と修正が含まれています。新機能と改良点は次のとおりです。


● Make ol.source.Cluster more flexible by adding a geometryFunction option (#4917).
● geometryFunction を追加することによって ol.source.Cluster をより柔軟にします。(#4917)
● Add new CartoDB tile source (#4926).
● 新しく CartoDB タイルソースを追加します。(#4926)
● Improved rendering performance for vector layers by batching polygon fill and stroke instructions (#5149).
● ポリゴンフィルとストローク命令をバッチ処理することによってベクタレイヤのレンダリング性能を向上させます。(#5149)
● Make the tile cache size configurable (#4805).
● タイルキャッシュサイズを設定可能にします。(#4805)
● Add new ol.geom.Geometry#rotate function (#4984).
● 新しく ol.geom.Geometry#rotate 関数を追加します。(#4984)
● Accept simpler forms of specifying attribution(s) for sources (#5007).
● ソースのより簡素な attribution(属性)設定を受け入れます。(#5007)
● Support zooming out for ol.interaction.DragZoom (#5031).
● ol.interaction.DragZoom のズームアウトをサポートします。


Upgrade notes

Internet Explorer 9 support

As of this release, OpenLayers requires a classList polyfill for IE 9 support. See http://cdn.polyfill.io/v2/docs/features#Element_prototype_classList.

このリリースで、OpenLayers は IE 9 サポートのため classList polyfill が必要です。http://cdn.polyfill.io/v2/docs/features#Element_prototype_classList を参照してください。


Immediate rendering API

Listeners for precompose, render, and postcompose receive an event with a vectorContext property with methods for immediate vector rendering. The previous geometry drawing methods have been replaced with a single vectorContext.drawGeometry(geometry) method. If you were using any of the following experimental methods on the vector context, replace them with drawGeometry:

precompose と render、postcompose のリスナは、即時ベクタレンダリング(immediate vector rendering)のメソッドで vectorContext プロパティと共にイベントを受け取ります。以前のジオメトリ描画メソッド(geometry drawing method)は、単一の vectorContext.drawGeometry(geometry) メソッドに置き換えられました。もしベクタコンテキスト(vector context)で次の実験的なメソッドを使用するなら、それらを drawGeometry に置き換えます。

● Removed experimental geometry drawing methods:
● 実験的なジオメトリ描画メソッドを削除:
drawPointGeometry, drawLineStringGeometry, drawPolygonGeometry, drawMultiPointGeometry, drawMultiLineStringGeometry, drawMultiPolygonGeometry, and drawCircleGeometry
(all have been replaced with drawGeometry).
(すべて drawGeometry に置き換えられました。)

In addition, the previous methods for setting style parts have been replaced with a single vectorContext.setStyle(style) method. If you were using any of the following experimental methods on the vector context, replace them with setStyle:

加えて、スタイルパーツを設定するための以前のメソッドは、単一の ectorContext.setStyle(style) メソッドに置き換えられました。もしベクタコンテキスト(vector context)で次の実験的なメソッドを使用するなら、それらを setStyle に置き換えます。

● Removed experimental style setting methods:
● 実験的なスタイル設定メソッドを削除:
setFillStrokeStyle, setImageStyle, setTextStyle
(all have been replaced with setStyle).
(すべて setStyle に置き換えられました。)

Below is an example of how the vector context might have been used in the past:

下(の例)は、ベクタコンテキスト(vector context)の以前の使われ方の例です。
// OLD WAY, NO LONGER SUPPORTED
// 古い方法、もうサポートされません。
map.on('postcompose', function(event) {
 event.vectorContext.setFillStrokeStyle(style.getFill(), style.getStroke());
 event.vectorContext.drawPointGeometry(geometry);
});

Here is an example of how you could accomplish the same with the new methods:

これは、新しいメソッドで同じことを達成する方法の例です。
// NEW WAY, USE THIS INSTEAD OF THE CODE ABOVE
map.on('postcompose', function(event) {
 event.vectorContext.setStyle(style);
 event.vectorContext.drawGeometry(geometry);
});

A final change to the immediate rendering API is that vectorContext.drawFeature() calls are now "immediate" as well. The drawing now occurs synchronously. This means that any zIndex in a style passed to drawFeature() will be ignored. To achieve zIndex ordering, order your calls to drawFeature() instead.

即時レンダリング API に最後の変更は、vectorContext.drawFeature() 呼び出しが、現在、即時(immediate)と同じということです。描画(drawing)は、現在、同時に起こります。これは、drawFeature() に渡らせた style 中のどの zIndex も無視される、ということです。zIndex 命令に達成するために、かわりに、drawFeature() の呼び出しを命令します。


Removal of ol.DEFAULT_TILE_CACHE_HIGH_WATER_MARK

The ol.DEFAULT_TILE_CACHE_HIGH_WATER_MARK define has been removed. The size of the cache can now be defined on every tile based ol.source:

ol.DEFAULT_TILE_CACHE_HIGH_WATER_MARK 定義は削除されました。キャッシュのサイズは、現在、ol.source ベースのどのタイルでも定義されます。
new ol.layer.Tile({
  source: new ol.source.OSM({
    cacheSize: 128
  })
})

The default cache size is 2048.

初期キャッシュサイズは、2048 ピクセルです。

(Full list of changes と fixes リストはサイトをみてください。)


v3.15.0 の examples を試してみます
OpenLayers 3 のホームページ(http://openlayers.org/)の「LATEST」の文中の「v3.15.0」をクリックします。
開いたページ「Downloads for the v3.15.0 release(http://openlayers.org/download/)」の「v3.15.0.zip」ボタンをクリックしてダウンロードします。
展開したフォルダを Eclipse の ol3proj にコピーします。

ディレクトリは次のようにしました。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-v3.12.1/
|-v3.13.1/
|-v3.14.0/
|-v3.15.0/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js
|-loader-v3.10.1.js
|-loader-v3.11.2.js
|-loader-v3.12.1.js
|-loader-v3.13.1.js

v.3.14.0 の loader.js の名前を loader-v3.14.0.js に変更し、v3.15.0/examples/loader.js を ol3proj 直下にコピーします。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-v3.12.1/
|-v3.13.1/
|-v3.14.0/
|-v3.15.0/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js
|-loader-v3.10.1.js
|-loader-v3.11.2.js
|-loader-v3.12.1.js
|-loader-v3.13.1.js
|-loader-v3.14.0.js

loader.js の内容を次のように修正します。

---
  if (!raw) {
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol.js"></scr' + 'ipt>');
     // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.15.0/build/ol.js"></scr' + 'ipt>');

  } else {
    window.CLOSURE_NO_DEPS = true; // we've got our own deps file
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');
     // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.15.0/closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.15.0/build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');

    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '-require.js"></scr' + 'ipt>');
  }
  document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '.js"></scr' + 'ipt>');
}());

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