「2160-ol3ex.js」
var raster = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels * for specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのため * の、特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグ * リッドのタイルイメージ。(ol3 API) */
source: new ol.source.OSM() /** ol.source.OSM * Layer source for the OpenStreetMap tile server. * OpenStreetMap タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API) */
});
var source = new ol.source.Vector({wrapX: false}); /** ol.source.Vector * Provides a source of features for vector layers. * Vector features provided by this source are * suitable for editing. See ol.source.VectorTile for * vector data that is optimized for rendering. * ベクタレイヤのフィーチャのソースを用意します。このソース * が提供するベクタフィーチャは、編集に適しています。レンダ * リングのために最適化されたベクタデータの * ol.source.VectorTile を参照してください。(ol3 API) */
/** wrapX: * Wrap the world horizontally. Default is true. For * vector editing across the -180° and 180° meridians * to work properly, this should be set to false. The * resulting geometry coordinates will then exceed the * world bounds. * 水平方向に世界をラップします。デフォルトは true。-180° * と180°の子午線を横切って編集するベクトルが正しく動作す * るために、これは false に設定する必要があります。ジオメ * トリの座標の結果は、その後、世界の境界線を超えます。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
var vector = new ol.layer.Vector({ /** ol.layer.Vector * Vector data that is rendered client-side. * クライアント側で描画されるベクタデータ。(ol3 API) */
source: source });
var map = new ol.Map({ layers: [raster, vector], target: 'map', view: new ol.View({ center: [-11000000, 4600000], zoom: 4 }) });
var typeSelect = document.getElementById('type');
var draw; // global so we can remove it later // グローバル、私たちは、後でそれを削除することができます
function addInteraction() { var value = typeSelect.value; if (value !== 'None') {
draw = new ol.interaction.Draw({ /** ol.interaction.Draw * Interaction that allows drawing geometries. * ジオメトリの描画を認めるインターラクション。(ol3 API) */
source: source, /** source * Destination source for the drawn features. * 描画されたフィーチャのための宛先ソース。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ (typeSelect.value), /** type * Drawing type ('Point', 'LineString', 'Polygon', * 'MultiPoint', 'MultiLineString', 'MultiPolygon' * or 'Circle'). Required. * タイプ(「ポイント」、 「ラインストリング」、「ポリゴン」、 * 「マルチポイント」、「マルチラインストリング」、 「マルチ * ポリゴン'」または「'サークル」)を描画します。 必須。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
/** @type * 値のタイプ(型)の説明 - 式などで表示 * (@use JSDoc[http://usejsdoc.org/]より) */
freehand: true /** freehand * Operate in freehand mode for lines, polygons, and * circles. This makes the interaction always operate * in freehand mode and takes precedence over any * freehandCondition option. * 線、多角形、円のフリーハンドモードで動作します。これは、イ * ンタラクションが常にフリーハンドモードで動作させ、すべての * freehandCondition オプションよりも優先されます。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
});
map.addInteraction(draw); /** addInteraction(interaction) * Add the given interaction to the map. * マップへ指定されたインターラクションを追加します。 * (ol3 API) */
} }
/** * Handle change event. */
typeSelect.onchange = function() { /** GlobalEventHandlers.onchange() * The onchange property sets and returns the event handler * for the change event. * onchange プロパティは、change イベントに対してイベントハ * ンドラを設定、および、返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/GlobalEventHandlers/onchange]) */
map.removeInteraction(draw); /** removeInteraction(() * Remove the given interaction from the map. * マップから指定されたインターラクションを削除します。 * (ol3 API) */
addInteraction(); }; addInteraction();
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