日本時間で(2018.8.29)に v5.2.0 がリリースされました。
Releases 5.2.0 - openlayers/openlayers GitHub
(https://github.com/openlayers/openlayers/releases/tag/v5.2.0)より
The 5.2 release adds a few new features a handful of fixes, including regressions that were reported after the 5.1 release. You should be able to upgrade without any additional work. See the one note below regarding snapToPixel on ol/style/Image and subclasses.
5.2 リリースは、2、3の新機能と少しの修正を追加し、5.1 リリース後に報告された回帰を含みます。追加の作業なしでアップグレードできます。ol/style/Image とサブクラス上の下記の snapToPixel とみなす下記の注意を参照してください。
We're still working toward type checking with TypeScript. Until that is complete, we apologize for some flwas in the online API documentation. We're excited about the improved experience for application developers when the effort is finished, and will highlight some of the benefit in upcoming releases.
TypeScript を使用するタイプチェックに向かって作業しています。それが完成するまで、オンライン API ドキュメントにあるいくつかのフローに対してお詫びします。(訳注:flwas は flows と間違えたと思われます)取り組みが終了したときアプリケーション開発者の向上された実験について刺激され、次のリリースでいくつかの恩恵を強調します。
Upgrade Notes
Removal of the snapToPixel option for ol/style/Image subclasses
ol/style/Image サブクラスの snapToPixel オプションの削除
The snapToPixel option has been removed, and the getSnapToPixel and setSnapToPixel methods are deprecated.
snapToPixel オプションが削除され、getSnapToPixel と setSnapToPixel は非推奨になりました。
The renderer now snaps to integer pixels when no interaction or animation is running to get crisp rendering. During interaction or animation, it does not snap to integer pixels to avoid jitter.
テキパキした描画を得るためインタラクション、または、アニメーションが実行されないとき、レンダラは、現在、整数ピクセルで分離します。インタラクション、または、アニメーションの間は、イライラすることなしに整数ピクセルで分離しません。
When rendering with the Immediate API, symbols will no longer be snapped to integer pixels. To get crisp images, set context.imageSmoothingEnabled = false before rendering with the Immediate API, and context.imageSmoothingEnabled = true afterwards.
Immediate API で描画するとき、symbol は、もはや整数ピクセルで分離しません。テキパキした画像を得るために、Immediate API で描画する前に 'context.imageSmoothingEnabled = false' を設定し、後で 'context.imageSmoothingEnabled = true' を設定します。
5.2 リリースは、2、3の新機能と少しの修正を追加し、5.1 リリース後に報告された回帰を含みます。追加の作業なしでアップグレードできます。ol/style/Image とサブクラス上の下記の snapToPixel とみなす下記の注意を参照してください。
We're still working toward type checking with TypeScript. Until that is complete, we apologize for some flwas in the online API documentation. We're excited about the improved experience for application developers when the effort is finished, and will highlight some of the benefit in upcoming releases.
TypeScript を使用するタイプチェックに向かって作業しています。それが完成するまで、オンライン API ドキュメントにあるいくつかのフローに対してお詫びします。(訳注:flwas は flows と間違えたと思われます)取り組みが終了したときアプリケーション開発者の向上された実験について刺激され、次のリリースでいくつかの恩恵を強調します。
Upgrade Notes
Removal of the snapToPixel option for ol/style/Image subclasses
ol/style/Image サブクラスの snapToPixel オプションの削除
The snapToPixel option has been removed, and the getSnapToPixel and setSnapToPixel methods are deprecated.
snapToPixel オプションが削除され、getSnapToPixel と setSnapToPixel は非推奨になりました。
The renderer now snaps to integer pixels when no interaction or animation is running to get crisp rendering. During interaction or animation, it does not snap to integer pixels to avoid jitter.
テキパキした描画を得るためインタラクション、または、アニメーションが実行されないとき、レンダラは、現在、整数ピクセルで分離します。インタラクション、または、アニメーションの間は、イライラすることなしに整数ピクセルで分離しません。
When rendering with the Immediate API, symbols will no longer be snapped to integer pixels. To get crisp images, set context.imageSmoothingEnabled = false before rendering with the Immediate API, and context.imageSmoothingEnabled = true afterwards.
Immediate API で描画するとき、symbol は、もはや整数ピクセルで分離しません。テキパキした画像を得るために、Immediate API で描画する前に 'context.imageSmoothingEnabled = false' を設定し、後で 'context.imageSmoothingEnabled = true' を設定します。
(New Features and Fixes は、リストを参照して下さい。)
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