日本時間で(2019.11.4)に v6.1.1 がリリースされました。
Releases 6.1.1 - openlayers/openlayers GitHub
(https://github.com/openlayers/openlayers/releases/tag/v6.1.1)より
6.1.1
Hot on the heels of the 6.x release, this patch release includes a few fixes for existing functionality. There should be nothing special needed to upgrade an application from 6.x to 6.1.1. See the 6.0.0 release notes for details on upgrading from an older version.
6.x リリースのすぐ後に、このパッチリリースは現在の機能のいくつかの修正を含んでいます。6.xから 6.1.1 へアプリケーションを更新するために必要とされるものは特にありません。以前のバージョンからの更新についての詳細は、6.0.0 リリースノートを参照してください。
Hot on the heels of the 6.x release, this patch release includes a few fixes for existing functionality. There should be nothing special needed to upgrade an application from 6.x to 6.1.1. See the 6.0.0 release notes for details on upgrading from an older version.
6.x リリースのすぐ後に、このパッチリリースは現在の機能のいくつかの修正を含んでいます。6.xから 6.1.1 へアプリケーションを更新するために必要とされるものは特にありません。以前のバージョンからの更新についての詳細は、6.0.0 リリースノートを参照してください。
v6.1.0 がリリースされました
日本時間で(2019.10.29)に v6.1.0 がリリースされました。
Releases 6.1.0 - openlayers/openlayers GitHub
(https://github.com/openlayers/openlayers/releases/tag/v6.1.0)より
6.1.0
With 47 pull requests, this release keeps up the momentum of the v6.x effort and brings several bug fixes, performance improvements and new features. In addition to that, we added some missing documentation to our API docs and gave them some usability improvements.
47 のプルリクエストともに、このリリースは v6.x 効果の推進力を維持し、いくつかのバグフィックスとパフォーマンスの向上、新しい機能をもたらします。それに加え、いくつかの欠落したドキュメントを API docs に追加し、それらにいくつかの利便性の向上を与えました。
□ New features
● A new, performance optimized hit detection API on the layer level, Layer#getFeatures(pixel) has been introduced. At this point it is implemented for vector, vector tile and image vector layers, and is recommended when performance is critical, e.g. for hit detection on mouseover.
新しい Layer#getFeatures(pixel)、レイヤレベル上のパフォーマンスが最高に発揮される hit detection API、が導入されました。この点で、ベクタとベクタタイル、イメージベクタに実行され、パフォーマンスが重要なとき、例えばマウスオーバに関する hit detection、に推奨されます。
● For the WebGLPoints layer, we made several additions to the style expressions system. This includes a case operator, support for array and string types, and type checking.
WebGLPoints レイヤのために、いくつかの追加をスタイルエクスプレッションシステムにしました。ケースオペレータ、配列および文字タイプのサポート、タイプチェックを含みます。
(List of all changes も参照して下さい)
With 47 pull requests, this release keeps up the momentum of the v6.x effort and brings several bug fixes, performance improvements and new features. In addition to that, we added some missing documentation to our API docs and gave them some usability improvements.
47 のプルリクエストともに、このリリースは v6.x 効果の推進力を維持し、いくつかのバグフィックスとパフォーマンスの向上、新しい機能をもたらします。それに加え、いくつかの欠落したドキュメントを API docs に追加し、それらにいくつかの利便性の向上を与えました。
□ New features
● A new, performance optimized hit detection API on the layer level, Layer#getFeatures(pixel) has been introduced. At this point it is implemented for vector, vector tile and image vector layers, and is recommended when performance is critical, e.g. for hit detection on mouseover.
新しい Layer#getFeatures(pixel)、レイヤレベル上のパフォーマンスが最高に発揮される hit detection API、が導入されました。この点で、ベクタとベクタタイル、イメージベクタに実行され、パフォーマンスが重要なとき、例えばマウスオーバに関する hit detection、に推奨されます。
● For the WebGLPoints layer, we made several additions to the style expressions system. This includes a case operator, support for array and string types, and type checking.
WebGLPoints レイヤのために、いくつかの追加をスタイルエクスプレッションシステムにしました。ケースオペレータ、配列および文字タイプのサポート、タイプチェックを含みます。
(List of all changes も参照して下さい)
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