2016年10月31日月曜日

v3.19.1 がリリースされました

v3.19.1 がリリースされました
日本時間で(2016.10.28)に v3.19.1 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より

v3.19.1
Summary

The v3.18.1 release is a patch release that addresses four regressions in the v3.19.0 release. See the v3.19.0 release notes for details on upgrading from v3.18.x.
v3.19.1 リリースは、v3.19.0 での回帰に対処するパッチリリースです。v3.18.x からのアップグレードの詳細について v3.19.0 リリースノートを参照してください。

Upgrade notes

ol.style.Fill with CanvasGradient or CanvasPattern

The origin for gradients and patterns has changed from [0, 0] to the top-left corner of the extent of the geometry being filled.

グラデ−ションとパターンの原点は [0,0] から、塗りつぶされているジオメトリの範囲の左上隅に変更されました。


v3.19.0 がリリースされました
日本時間で(2016.10.21)に v3.19.0 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より

v3.19.0
Summary

The v3.19.0 release includes features and fixes from a little more than 120 pull requests with more than 380 commits. Most of the changes are bug fixes, documentation enhancements or target the continuing removal of the dependency on Closure Library.Some notable new or enhanced features are:

v3.19.0 リリースは 380 以上のコメントと共に 120 を少し超えるプルリクエスト(訳注:Git でリクエストを出す機能)からの機能と修正が含まれています。変更のほとんどはバグ修正、ドキュメントの強化、または、Closure Library(クロージャライブラリ)への依存の継続的な除去です。注意すべき新しい、または、強化された機能は次の通りです:


● Vector fills with CanvasGradient or CanvasPattern now move and rotate with the map which is far more intuitive (#5950)
● Drawing in freehand-mode also became more intuitive (#5970, #5973, #5975)
● When tiles of different resolutions are combined for a layer (which is the case before all tiles of the best resolution have been loaded), lower resolution tiles now align with higher resolution tiles resulting in a map without gaps (#5890)
● Styles can now easily be cloned (#5832)

●CanvasGradient または CanvasPattern で塗りつぶしているベクタは、現在、遠く離れているマップと共に、より直感的に移動し、回転します。(#5950)
●フリーハンドモードでの描画も、より直感的になりました。(#5970、#5973、#5975)
●異なる解像度のタイルが(適した解像度のすべてのタイルがロードされる前の状態の)レイヤのために結合されている場合、低解像度のタイルは、現在、より高解像度のタイルに合わせ、隙間ないマップが得られます。(#5890)
●スタイルは、現在、簡単にクローニングすることができます。(#5832)

Additionally the openlayers.org homepage is now available via the https-protocol.

さらに、openlayers.org ホームページは、HTTPSプロトコルを経由して利用できるようになりました。

Upgrade notes

ol.style.Fill with CanvasGradient or CanvasPattern

Previously, gradients and patterns were aligned with the canvas, so they did not move and rotate with the map. This was changed to a more expected behavior by anchoring the fill to the map origin (usually at map coordinate [0, 0]).

以前は、グラデーションとパターンはキャンバスと合わせていたので、地図と共に移動し、回転しませんでした。これは、マップの原点(通常、マップの座標[0、0])に塗りを固定することで、より期待される動作に変更されました。

goog.DEBUG define was renamed to ol.DEBUG

As last step in the removal of the dependency on Google Closure Library, the goog.DEBUG compiler define was renamed to ol.DEBUG. Please change accordingly in your custom build configuration json files.

Google のクロージャ・ライブラリ(Closure Library)への依存の除去の最後のステップとして、goog.DEBUG コンパイラ定義は ol.DEBUG に改名されました。カスタムビルド構成 JSON ファイルに応じて変更してください。

ol.format.ogc.filter namespace was renamed to ol.format.filter

ol.format.ogc.filter was simplified to ol.format.filter; to upgrade your code, simply remove the ogc string from the name.
For example: ol.format.ogc.filter.and to ol.format.filter.and.

ol.format.ogc.filterはol.format.filterする簡素化されました。あなたのコードをアップグレードするために、単に名前からOGC文字列を削除します。
例: ol.format.ogc.filter.and を ol.format.filter.and に。

Changes only relevant to those who compile their applications together with the Closure Compiler
クロージャ・コンパイラ(Closure Compiler)で自分のアプリケーションを一緒にコンパイルする人にだけ関連する変更

A number of internal types have been renamed. This will not affect those who use the API provided by the library, but if you are compiling your application together with OpenLayers and using type names, you'll need to do the following:

内部タイプ(internal type)の多くは名前が変更されました。これはライブラリが提供するAPIを利用している人には影響しませんが、あなたはOpenLayers と共にアプリケーションをコンパイルし、タイプ名を使用している場合は、次の手順を実行する必要があります:

● rename ol.CollectionProperty to ol.Collection.Property
● rename ol.DeviceOrientationProperty to ol.DeviceOrientation.Property
● rename ol.DragBoxEvent to ol.interaction.DragBox.Event
● rename ol.DragBoxEventType to ol.interaction.DragBox.EventType
● rename ol.GeolocationProperty to ol.Geolocation.Property
● rename ol.OverlayPositioning to ol.Overlay.Positioning
● rename ol.OverlayProperty to ol.Overlay.Property
● rename ol.control.MousePositionProperty to ol.control.MousePosition.Property
● rename ol.format.IGCZ to ol.format.IGC.Z
● rename ol.interaction.InteractionProperty to ol.interaction.Interaction.Property
● rename ol.interaction.DrawMode to ol.interaction.Draw.Mode
● rename ol.interaction.DrawEvent to ol.interaction.Draw.Event
● rename ol.interaction.DrawEventType to ol.interaction.Draw.EventType
● rename ol.interaction.ExtentEvent to ol.interaction.Extent.Event
● rename ol.interaction.ExtentEventType to ol.interaction.Extent.EventType
● rename ol.interaction.DragAndDropEvent to ol.interaction.DragAndDrop.Event
● rename ol.interaction.DragAndDropEventType to ol.interaction.DragAndDrop.EventType
● rename ol.interaction.ModifyEvent to ol.interaction.Modify.Event
● rename ol.interaction.SelectEvent to ol.interaction.Select.Event
● rename ol.interaction.SelectEventType to ol.interaction.Select.EventType
● rename ol.interaction.TranslateEvent to ol.interaction.Translate.Event
● rename ol.interaction.TranslateEventType to ol.interaction.Translate.EventType
● rename ol.layer.GroupProperty to ol.layer.Group.Property
● rename ol.layer.HeatmapLayerProperty to ol.layer.Heatmap.Property
● rename ol.layer.TileProperty to ol.layer.Tile.Property
● rename ol.layer.VectorTileRenderType to ol.layer.VectorTile.RenderType
● rename ol.MapEventType to ol.MapEvent.Type
● rename ol.MapProperty to ol.Map.Property
● rename ol.ModifyEventType to ol.interaction.Modify.EventType
● rename ol.RendererType to ol.renderer.Type
● rename ol.render.EventType to ol.render.Event.Type
● rename ol.source.ImageEvent to ol.source.Image.Event
● rename ol.source.ImageEventType to ol.source.Image.EventType
● rename ol.source.RasterEvent to ol.source.Raster.Event
● rename ol.source.RasterEventType to ol.source.Raster.EventType
● rename ol.source.TileEvent to ol.source.Tile.Event
● rename ol.source.TileEventType to ol.source.Tile.EventType
● rename ol.source.VectorEvent to ol.source.Vector.Event
● rename ol.source.VectorEventType to ol.source.Vector.EventType
● rename ol.source.wms.ServerType to ol.source.WMSServerType
● rename ol.source.WMTSRequestEncoding to ol.source.WMTS.RequestEncoding
● rename ol.style.IconAnchorUnits to ol.style.Icon.AnchorUnits
● rename ol.style.IconOrigin to ol.style.Icon.Origin

(Full list of changes と fixes リストはサイトをみてください。)


OpenLayers 3 のホームページ(http://openlayers.org/)の「LATEST」の文中の「v3.19.0」をクリックします。
開いたページ「Downloads for the v3.19.0 release(http://openlayers.org/download/)」の「v3.19.0.zip」ボタンをクリックしてダウンロードします。
展開したフォルダを Eclipse の ol3proj にコピーします。

ディレクトリは次のようにしました。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-v3.12.1/
|-v3.13.1/
|-v3.14.0/
|-v3.15.0/
|-v3.16.0/
|-v3.17.0/
|-v3.18.1/
|-v3.19.0/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js
|-loader-v3.10.1.js
|-loader-v3.11.2.js
|-loader-v3.12.1.js
|-loader-v3.13.1.js
|-loader-v3.14.0.js
|-loader-v3.15.0.js
|-loader-v3.16.0.js
|-loader-v3.17.0.js

v.3.18.1 の loader.js の名前を loader-v3.18.1.js に変更し、v3.19.0/examples/loader.js を ol3proj 直下にコピーします。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-v3.12.1/
|-v3.13.1/
|-v3.14.0/
|-v3.15.0/
|-v3.16.0/
|-v3.17.0/
|-v3.18.1/
|-v3.19.0/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js
|-loader-v3.10.1.js
|-loader-v3.11.2.js
|-loader-v3.12.1.js
|-loader-v3.13.1.js
|-loader-v3.14.0.js
|-loader-v3.15.0.js
|-loader-v3.16.0.js
|-loader-v3.17.0.js
|-loader-v3.18.1.js

loader.js の内容を次のように修正します。

---
  if (!raw) {
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol.js"></scr' + 'ipt>');
     // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.19.0/build/ol.js"></scr' + 'ipt>');

  } else {
    window.CLOSURE_NO_DEPS = true; // we've got our own deps file
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');
     // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.19.0/closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.19.0/build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');

    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '-require.js"></scr' + 'ipt>');
  }
  document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '.js"></scr' + 'ipt>');
}());


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