「216-ol3ex.js」
var raster = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels for * specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのための、 * 特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグリッドの * タイルイメージ。(ol3 API) */ source: new ol.source.MapQuest({layer: 'sat'}) /** ol.source.MapQuest * Layer source for the MapQuest tile server. * MapQuest タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API * 2 - ol3ex 23b - MapQuest example 2 参照) */ });
var source = new ol.source.Vector(); /** ol.source.Vector * Provides a source of features for vector layers. * ベクタレイヤのフィーチャのソースを提供します。(ol3 API) */
var vector = new ol.layer.Vector({ /** ol.layer.Vector * Vector data that is rendered client-side. Note that any * property set in the options is set as a ol.Object property * on the layer object; for example, setting title: 'My * Title' in the options means that title is observable, and * has get/set accessors. * クライアント側で描画されたベクタデータ。オプションで設定した任 * 意のプロパティは、レイヤオブジェクトで ol.Object プロパティ * として設定されていることに注意してください。たとえば、オプショ * ンで、title:'My Title' を設定することは、タイトルは * observable で、アクセサを取得/設定することを意味します。 * (ol3 API) */ source: source, style: new ol.style.Style({ /** ol.style.Style * Base class for vector feature rendering styles. * ベクタフィーチャがスタイルを描画するための基本クラス。 * (ol3 API) */ // 描画確定後のスタイル LineStrig, Polygon fill: new ol.style.Fill({ /** ol.style.Fill * Set fill style for vector features. * ベクタフィーチャの塗りつぶしスタイルを設定。(ol3 API) */ color: 'rgba(255, 255, 255, 0.2)' }), stroke: new ol.style.Stroke({ /** ol.style.Stroke * Set stroke style for vector features. * Note that the defaults given are the Canvas defaults, * which will be used if option is not defined. * The get functions return whatever was entered in the * options; they will not return the default. * ベクタフィーチャのためのストロークスタイルの設定。 * デフォルトは、オプションが定義されていない場合に使用され * る Canvas のデフォルトを与えられることに注意してください。 * GET関数は、オプションで入力されたものはすべて返します。 * それらはデフォルトを返しません。(ol3 API) */ color: '#ffcc33', width: 2 }), // 描画確定後のスタイル Circle image: new ol.style.Circle({ /** ol.style.Circle * Set circle style for vector features. * ベクタフィーチャの円のスタイルを設定。(ol3 API) */ radius: 7, fill: new ol.style.Fill({ color: '#ffcc33' }) }) }) });
var map = new ol.Map({ layers: [raster, vector], target: 'map', view: new ol.View({ center: [-11000000, 4600000], zoom: 4 }) });
// ジオメトリタイプ(Circle, LineStrig, Polygon)の取得 var typeSelect = document.getElementById('type');
var draw; // global so we can remove it later function addInteraction() { var value = typeSelect.value; if (value !== 'None') { draw = new ol.interaction.Draw({ /** ol.interaction.Draw * Interaction that allows drawing geometries. * ジオメトリの描画を認めるインターラクション。(ol3 API) */ source: source,
type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ (typeSelect.value) /** @type * 値のタイプ(型)の説明 - 式などで表示 * (@use JSDoc[http://usejsdoc.org/]より) */
}); map.addInteraction(draw); /** addInteraction(() * add the given interaction to the map. * マップへ与えられたインターラクションを追加します。 * (ol3 API) */ } }
/** * Let user change the geometry type. * @param {Event} e Change event. * ドロップダウンリストのジオメトリタイプを変更したとき * イベントを発生させ、描画ジオメトリタイプを変更 */ /** 「@param」 * The @param tag provides the name, type, and * description of a function parameter. * The @param tag requires you to specify the name of * the parameter you are documenting. You can also * include the parameter's type, enclosed in curly * brackets, and a description of the parameter. * @paramタグは、関数パラメータの名前と型、説明を提供します。 * @paramタグを使用すると、文書化されたパラメータの名前を * 指定する必要があります。また、パラメータのタイプと、中括弧 * で囲まれたおよびパラメータの説明を含めることができます。 * (@use JSDoc [http://usejsdoc.org/tags-param.html]) */
typeSelect.onchange = function(e) { /** GlobalEventHandlers.onchange() * The onchange property sets and returns the event handler * for the change event. * onchange プロパティは、change イベントに対してイベントハ * ンドラを設定、および、返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/GlobalEventHandlers/onchange]) */ map.removeInteraction(draw); /** removeInteraction(() * Remove the given interaction from the map. * マップから与えられたインターラクションを削除します。 * (ol3 API) */ addInteraction(); }; addInteraction();
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