「217-ol3ex.js」
var raster = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels for * specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのための、 * 特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグリッドの * タイルイメージ。(ol3 API) */ source: new ol.source.MapQuest({ /** ol.source.MapQuest * Layer source for the MapQuest tile server. * MapQuest タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API * 2 - ol3ex 23b - MapQuest example 2 参照) */ layer: 'sat' }) });
var vector = new ol.layer.Vector({ /** ol.layer.Vector * Vector data that is rendered client-side. Note that any * property set in the options is set as a ol.Object property * on the layer object; for example, setting title: 'My * Title' in the options means that title is observable, and * has get/set accessors. * クライアント側で描画されたベクタデータ。オプションで設定した任 * 意のプロパティは、レイヤオブジェクトで ol.Object プロパティ * として設定されていることに注意してください。たとえば、オプショ * ンで、title:'My Title' を設定することは、タイトルは * observable で、アクセサを取得/設定することを意味します。 * (ol3 API) */ source: new ol.source.GeoJSON({ /** ol.source.GeoJSON * Static vector source in GeoJSON format * GeoJSON フォーマットの静的ベクタソース。(ol3 API) */ projection: 'EPSG:3857', //url: 'data/geojson/countries.geojson' url: 'v3.0.0/examples/data/geojson/countries.geojson' }) });
var select = new ol.interaction.Select(); /** ol.interaction.Select * Handles selection of vector data. A * ol.FeatureOverlay is maintained internally to * store the selected feature(s). Which features * are selected is determined by the condition * option, and optionally the toggle or add/remove * options. * ベクタデータの選択を処理します。 ol.FeatureOverlay * は、選択したフィーチャを格納するために内部的に維持され * ています。選択されているどのフィーチャでも条件オプショ * ン、そして部分的にトグルまたは追加/削除オプションによっ * て決定されます。(ol3 API) */ var modify = new ol.interaction.Modify({ /** ol.interaction.Modify * Interaction for modifying vector data. * ベクタデータを変形するためのインタラクション。 * (ol3 API) */ features: select.getFeatures() /** getFeatures() * Get the selected features. * 選択されたフィーチャを取得します。 * Return: Features collection(ol3 API) */ });
var map = new ol.Map({ interactions: ol.interaction.defaults().extend([select, modify]), /** ol.interaction.defaults * Set of interactions included in maps by default. * Specific interactions can be excluded by setting * the appropriate option to false in the constructor * options, but the order of the interactions is fixed. * If you want to specify a different order for * interactions, you will need to create your own * ol.interaction.Interaction instances and insert * them into a ol.Collection in the order you want * before creating your ol.Map instance. * デフォルトでマップに含まれるインターラクションのセット。 * 具体的なインターラクションは、コンストラクタのオプションで * 適切なオプションをfalseに設定することで除外することができます * が、インターラクションの順番は固定されています。インターラク * ションに対して別の順番を指定したい場合は、独自の * ol.interaction.Interaction インスタンスを作成し、ol.Map * インスタンスを作成する前に望む順番で ol.Collection にそれら * を挿入する必要があります。(ol3 API) * (訳注:インターラクションの順番は、API を参照してください。) */
layers: [raster, vector], target: 'map', view: new ol.View({ center: [0, 0], zoom: 2 }) });
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