「2112-ol3ex.js」
/** By default OpenLayers does not know about the EPSG:21781 * (Swiss) projection. So we create a projection instance * for EPSG:21781 and pass it to ol.proj.addProjection to * make it available to the library for lookup by its code. * デフォルトで、OpenLayersは EPSG:21781(スイス)投影につい * てわかりません。そのため、EPSG:21781 投影インスタンスを作 * 成し、そのコードによる検索のためのライブラリが利用できるよ * うにするために old.proj.addProjection にそれを渡します。 */
var projection = new ol.proj.Projection({
/** ol.proj.Projection
* Projection definition class. One of these is created
* for each projection supported in the application and
* stored in the ol.proj namespace. You can use these in
* applications, but this is not required, as API params
* and options use ol.proj.ProjectionLike which means the
* simple string code will suffice.
* 投影定義クラス。これらの一つは、アプリケーションでサポートさ
* れ、ol.proj名前空間に格納されている各投影に対して作成されま
* す。アプリケーションでこれらを使用することができますが、API
* のパラメータとオプションは、単純な文字列コードが有能であるこ
* とを意味する ol.proj.ProjectionLike を使用するので、これは
* 必要ありません。(ol3 API)
*/
code: 'EPSG:21781', /** The extent is used to determine zoom level 0. * Recommended values for a projection's validity extent * can be found at http://epsg.io/. * 範囲は、ズームレベル 0 を決定するために使用されます。投 * 影の有効範囲の推奨値は、http://epsg.io/ で見つけること * ができます。 */
/** code * The SRS identifier code, e.g. EPSG:4326.(ol3 API) */
extent: [485869.5728, 76443.1884, 837076.5648, 299941.7864],
units: 'm' /** units * Units. Required unless a proj4 projection is defined * for code. * units。もし、proj4 プロジェクションがコードとして定義され * ていなければ必要です。(ol3 API) */
});
ol.proj.addProjection(projection); /** ol.proj.addProjection(projection) * Add a Projection object to the list of supported * projections that can be looked up by their code. * コードによって検索することができるサポートされた投影のリ * ストに投影オブジェクトを追加します。(ol3 API) */
/** We also declare EPSG:21781/EPSG:4326 transform * functions. These functions are necessary for the * ScaleLine control and when calling * ol.proj.transform for setting the view's initial * center (see below). * EPSG:21781/ EPSG:4326 変換関数を同じように宣言します。 * これらの関数は、ScaleLine コントロールと、ビューの初期 * の中心を設定する ol.proj.transform 呼び出すときに必要 * です(下記参照)。 */
ol.proj.addCoordinateTransforms('EPSG:4326', projection,
/** ol.proj.addCoordinateTransforms(source, destination,
* forward, inverse)
* Registers coordinate transform functions to convert
* coordinates between the source projection and the
* destination projection. The forward and inverse
* functions convert coordinate pairs; this function
* converts these into the functions used internally
* which also handle extents and coordinate arrays.
* ソース投影と送信先投影との間で座標を変換するため関数を座標
* 変換を登録します。順方向と逆方向の関数は、座標対を変換しま
* す。この関数は、これらを範囲と座標配列も処理する内部的に使
* 用される関数に変換します。(ol3 API)
*/
function(coordinate) {
return [
WGStoCHy(coordinate[1], coordinate[0]),
WGStoCHx(coordinate[1], coordinate[0])
];
},
function(coordinate) {
return [
CHtoWGSlng(coordinate[0], coordinate[1]),
CHtoWGSlat(coordinate[0], coordinate[1])
];
});
var extent = [420000, 30000, 900000, 350000];
var layers = [
new ol.layer.Tile({
extent: extent,
source: new ol.source.TileWMS({
/** ol.source.TileWMS
* Layer source for tile data from WMS servers.
* WMS サーバからのタイルデータのレイヤソース。
* (ol3 API)
*/
url: 'http://wms.geo.admin.ch/',
crossOrigin: 'anonymous',
/** crossOrigin
* The crossOrigin attribute for loaded images. Note
* that you must provide a crossOrigin value if you
* are using the WebGL renderer or if you want to
* access pixel data with the Canvas renderer. See
* https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/
* CORS_enabled_image for more detail.
* ロードされたイメージの crossOrigin属性。WebGLのレンダ
* ラーを使用している場合、または、キャンバスレンダラでピ
* クセルデータにアクセスする場合、crossOrigin 値を提供な
* ければならないことに注意してください。詳細は
* https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/
* CORS_enabled_image を参照してください。(ol3 API)
*/
attributions: [new ol.Attribution({
/** ol.Attribution
* An attribution for a layer source.
* レイヤソースの属性(ol3 API)
*/
html: '© ' +
'<a href="http://www.geo.admin.ch/internet/geoportal/' +
'en/home.html">' +
'Pixelmap 1:1000000 / geo.admin.ch</a>'
})],
params: {
'LAYERS': 'ch.swisstopo.pixelkarte-farbe-pk1000.noscale',
'FORMAT': 'image/jpeg'
},
serverType: 'mapserver' }) }),
new ol.layer.Tile({
extent: extent,
source: new ol.source.TileWMS({
url: 'http://wms.geo.admin.ch/',
crossOrigin: 'anonymous',
attributions: [new ol.Attribution({
html: '© ' +
'<a href="http://www.geo.admin.ch/internet/geoportal/' +
'en/home.html">' +
'National parks / geo.admin.ch</a>'
})],
params: {'LAYERS': 'ch.bafu.schutzgebiete-paerke_nationaler_bedeutung'},
serverType: 'mapserver' }) }) ];
var map = new ol.Map({
controls: ol.control.defaults().extend([ /** controls * Controls initially added to the map. * If not specified, ol.control.defaults() is used. * 初期設定で、マップに追加されたコントロール。 * 明示されていなければ、ol.control.defaults() が使用されます。 * (ol3 API) */
/** ol.control.defaults() * デフォルトでは、マップに含まコントロールのセット。 * 特に設定しない限り、これは、以下の各コントロールの * インスタンスを含むコレクションを返します。(ol3 API) * ol.control.Zoom, ol.control.Rotate, ol.control.Attribution */
new ol.control.ScaleLine({
/** ol.control.ScaleLine
* A control displaying rough x-axis distances, calculated
* for the center of the viewport. No scale line will be
* shown when the x-axis distance cannot be calculated in
* the view projection (e.g. at or beyond the poles in
* EPSG:4326). By default the scale line will show in the
* bottom left portion of the map, but this can be changed
* by using the css selector .ol-scale-line.
* 粗いx軸の距離を表示するコントロール、ビューポートの中心に
* 対して計算します。 x軸距離がビュー投影(例えば、
* EPSG:4326 の極で、または、超えて)で計算することができ
* ないときにスケールラインは表示されません。デフォルトでは、
* スケールラインがマップの左下部分に表示されますが、これは
* CSSセレクタ .ol-scale-line を使用して変更することが
* できます。(ol3 API)
*/
units: 'metric'
})
]),
layers: layers,
renderer: exampleNS.getRendererFromQueryString(),
// 'example-behavior.js' により URL にある renderer を返します
target: 'map',
view: new ol.View({
projection: projection,
center: ol.proj.transform([8.23, 46.86], 'EPSG:4326', 'EPSG:21781'),
extent: extent, zoom: 2 }) });
/* * Swiss projection transform functions downloaded from * http://www.swisstopo.admin.ch/internet/swisstopo/en/home/ * products/software/products/skripts.html * (上記サイトに JavaScript のコードファイルがあります。説明が * 次のようにあります。 * Scripts for WGS84-LV03 * swisstopo created some script examples allowing to * calculate the Swiss projection. This allows you to * convert WGS84 coordinates to CH1903/LV03 or vice versa. * swisstopo は、スイスの投影法を計算するいくつかのスクリプトサ * ンプルを作成しました。これは、WGS84 座標を CH1903/LV03 へ、 * または、その逆に変換します。) */
// Convert WGS lat/long (° dec) to CH y
function WGStoCHy(lat, lng) {
// Converts degrees dec to sex
lat = DECtoSEX(lat);
lng = DECtoSEX(lng);
// Converts degrees to seconds (sex)
lat = DEGtoSEC(lat);
lng = DEGtoSEC(lng);
// Axiliary values (% Bern)
var lat_aux = (lat - 169028.66) / 10000;
var lng_aux = (lng - 26782.5) / 10000;
// Process Y
var y = 600072.37 +
211455.93 * lng_aux -
10938.51 * lng_aux * lat_aux -
0.36 * lng_aux * Math.pow(lat_aux, 2) -
44.54 * Math.pow(lng_aux, 3);
return y;
}
// Convert WGS lat/long (° dec) to CH x
function WGStoCHx(lat, lng) {
// Converts degrees dec to sex
lat = DECtoSEX(lat);
lng = DECtoSEX(lng);
// Converts degrees to seconds (sex)
lat = DEGtoSEC(lat);
lng = DEGtoSEC(lng);
// Axiliary values (% Bern)
var lat_aux = (lat - 169028.66) / 10000;
var lng_aux = (lng - 26782.5) / 10000;
// Process X
var x = 200147.07 +
308807.95 * lat_aux +
3745.25 * Math.pow(lng_aux, 2) +
76.63 * Math.pow(lat_aux, 2) -
194.56 * Math.pow(lng_aux, 2) * lat_aux +
119.79 * Math.pow(lat_aux, 3);
return x;
}
// Convert CH y/x to WGS lat
function CHtoWGSlat(y, x) {
// Converts militar to civil and to unit = 1000km
// Axiliary values (% Bern)
var y_aux = (y - 600000) / 1000000;
var x_aux = (x - 200000) / 1000000;
// Process lat
var lat = 16.9023892 +
3.238272 * x_aux -
0.270978 * Math.pow(y_aux, 2) -
0.002528 * Math.pow(x_aux, 2) -
0.0447 * Math.pow(y_aux, 2) * x_aux -
0.0140 * Math.pow(x_aux, 3);
// Unit 10000" to 1 " and converts seconds to degrees (dec)
lat = lat * 100 / 36;
return lat;
}
// Convert CH y/x to WGS long
function CHtoWGSlng(y, x) {
// Converts militar to civil and to unit = 1000km
// Axiliary values (% Bern)
var y_aux = (y - 600000) / 1000000;
var x_aux = (x - 200000) / 1000000;
// Process long
var lng = 2.6779094 +
4.728982 * y_aux +
0.791484 * y_aux * x_aux +
0.1306 * y_aux * Math.pow(x_aux, 2) -
0.0436 * Math.pow(y_aux, 3);
// Unit 10000" to 1 " and converts seconds to degrees (dec)
lng = lng * 100 / 36;
return lng;
}
// Convert SEX DMS angle to DEC
function SEXtoDEC(angle) {
// Extract DMS
var deg = parseInt(angle, 10);
var min = parseInt((angle - deg) * 100, 10);
var sec = (((angle - deg) * 100) - min) * 100;
// Result in degrees sex (dd.mmss)
return deg + (sec / 60 + min) / 60;
}
// Convert DEC angle to SEX DMS
function DECtoSEX(angle) {
// Extract DMS
var deg = parseInt(angle, 10);
var min = parseInt((angle - deg) * 60, 10);
var sec = (((angle - deg) * 60) - min) * 60;
// Result in degrees sex (dd.mmss)
return deg + min / 100 + sec / 10000;
}
// Convert Degrees angle to seconds
function DEGtoSEC(angle) {
// Extract DMS
var deg = parseInt(angle, 10);
var min = parseInt((angle - deg) * 100, 10);
var sec = (((angle - deg) * 100) - min) * 100;
// Avoid rounding problems with seconds=0
var parts = String(angle).split('.');
if (parts.length == 2 && parts[1].length == 2) {
min = Number(parts[1]);
sec = 0;
}
// Result in degrees sex (dd.mmss)
return sec + min * 60 + deg * 3600;
}


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