「2112-ol3ex.js」
/** By default OpenLayers does not know about the EPSG:21781 * (Swiss) projection. So we create a projection instance * for EPSG:21781 and pass it to ol.proj.addProjection to * make it available to the library for lookup by its code. * デフォルトで、OpenLayersは EPSG:21781(スイス)投影につい * てわかりません。そのため、EPSG:21781 投影インスタンスを作 * 成し、そのコードによる検索のためのライブラリが利用できるよ * うにするために old.proj.addProjection にそれを渡します。 */
var projection = new ol.proj.Projection({ /** ol.proj.Projection * Projection definition class. One of these is created * for each projection supported in the application and * stored in the ol.proj namespace. You can use these in * applications, but this is not required, as API params * and options use ol.proj.ProjectionLike which means the * simple string code will suffice. * 投影定義クラス。これらの一つは、アプリケーションでサポートさ * れ、ol.proj名前空間に格納されている各投影に対して作成されま * す。アプリケーションでこれらを使用することができますが、API * のパラメータとオプションは、単純な文字列コードが有能であるこ * とを意味する ol.proj.ProjectionLike を使用するので、これは * 必要ありません。(ol3 API) */
code: 'EPSG:21781', /** The extent is used to determine zoom level 0. * Recommended values for a projection's validity extent * can be found at http://epsg.io/. * 範囲は、ズームレベル 0 を決定するために使用されます。投 * 影の有効範囲の推奨値は、http://epsg.io/ で見つけること * ができます。 */
/** code * The SRS identifier code, e.g. EPSG:4326.(ol3 API) */
extent: [485869.5728, 76443.1884, 837076.5648, 299941.7864],
units: 'm' /** units * Units. Required unless a proj4 projection is defined * for code. * units。もし、proj4 プロジェクションがコードとして定義され * ていなければ必要です。(ol3 API) */
});
ol.proj.addProjection(projection); /** ol.proj.addProjection(projection) * Add a Projection object to the list of supported * projections that can be looked up by their code. * コードによって検索することができるサポートされた投影のリ * ストに投影オブジェクトを追加します。(ol3 API) */
/** We also declare EPSG:21781/EPSG:4326 transform * functions. These functions are necessary for the * ScaleLine control and when calling * ol.proj.transform for setting the view's initial * center (see below). * EPSG:21781/ EPSG:4326 変換関数を同じように宣言します。 * これらの関数は、ScaleLine コントロールと、ビューの初期 * の中心を設定する ol.proj.transform 呼び出すときに必要 * です(下記参照)。 */
ol.proj.addCoordinateTransforms('EPSG:4326', projection, /** ol.proj.addCoordinateTransforms(source, destination, * forward, inverse) * Registers coordinate transform functions to convert * coordinates between the source projection and the * destination projection. The forward and inverse * functions convert coordinate pairs; this function * converts these into the functions used internally * which also handle extents and coordinate arrays. * ソース投影と送信先投影との間で座標を変換するため関数を座標 * 変換を登録します。順方向と逆方向の関数は、座標対を変換しま * す。この関数は、これらを範囲と座標配列も処理する内部的に使 * 用される関数に変換します。(ol3 API) */
function(coordinate) { return [ WGStoCHy(coordinate[1], coordinate[0]), WGStoCHx(coordinate[1], coordinate[0]) ]; }, function(coordinate) { return [ CHtoWGSlng(coordinate[0], coordinate[1]), CHtoWGSlat(coordinate[0], coordinate[1]) ]; });
var extent = [420000, 30000, 900000, 350000];
var layers = [ new ol.layer.Tile({ extent: extent,
source: new ol.source.TileWMS({ /** ol.source.TileWMS * Layer source for tile data from WMS servers. * WMS サーバからのタイルデータのレイヤソース。 * (ol3 API) */
url: 'http://wms.geo.admin.ch/',
crossOrigin: 'anonymous', /** crossOrigin * The crossOrigin attribute for loaded images. Note * that you must provide a crossOrigin value if you * are using the WebGL renderer or if you want to * access pixel data with the Canvas renderer. See * https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/ * CORS_enabled_image for more detail. * ロードされたイメージの crossOrigin属性。WebGLのレンダ * ラーを使用している場合、または、キャンバスレンダラでピ * クセルデータにアクセスする場合、crossOrigin 値を提供な * ければならないことに注意してください。詳細は * https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/ * CORS_enabled_image を参照してください。(ol3 API) */
attributions: [new ol.Attribution({ /** ol.Attribution * An attribution for a layer source. * レイヤソースの属性(ol3 API) */
html: '© ' + '<a href="http://www.geo.admin.ch/internet/geoportal/' + 'en/home.html">' + 'Pixelmap 1:1000000 / geo.admin.ch</a>'
})],
params: { 'LAYERS': 'ch.swisstopo.pixelkarte-farbe-pk1000.noscale', 'FORMAT': 'image/jpeg' },
serverType: 'mapserver' }) }),
new ol.layer.Tile({ extent: extent, source: new ol.source.TileWMS({ url: 'http://wms.geo.admin.ch/', crossOrigin: 'anonymous', attributions: [new ol.Attribution({
html: '© ' + '<a href="http://www.geo.admin.ch/internet/geoportal/' + 'en/home.html">' + 'National parks / geo.admin.ch</a>'
})],
params: {'LAYERS': 'ch.bafu.schutzgebiete-paerke_nationaler_bedeutung'},
serverType: 'mapserver' }) }) ];
var map = new ol.Map({
controls: ol.control.defaults().extend([ /** controls * Controls initially added to the map. * If not specified, ol.control.defaults() is used. * 初期設定で、マップに追加されたコントロール。 * 明示されていなければ、ol.control.defaults() が使用されます。 * (ol3 API) */
/** ol.control.defaults() * デフォルトでは、マップに含まコントロールのセット。 * 特に設定しない限り、これは、以下の各コントロールの * インスタンスを含むコレクションを返します。(ol3 API) * ol.control.Zoom, ol.control.Rotate, ol.control.Attribution */
new ol.control.ScaleLine({ /** ol.control.ScaleLine * A control displaying rough x-axis distances, calculated * for the center of the viewport. No scale line will be * shown when the x-axis distance cannot be calculated in * the view projection (e.g. at or beyond the poles in * EPSG:4326). By default the scale line will show in the * bottom left portion of the map, but this can be changed * by using the css selector .ol-scale-line. * 粗いx軸の距離を表示するコントロール、ビューポートの中心に * 対して計算します。 x軸距離がビュー投影(例えば、 * EPSG:4326 の極で、または、超えて)で計算することができ * ないときにスケールラインは表示されません。デフォルトでは、 * スケールラインがマップの左下部分に表示されますが、これは * CSSセレクタ .ol-scale-line を使用して変更することが * できます。(ol3 API) */
units: 'metric' }) ]), layers: layers, renderer: exampleNS.getRendererFromQueryString(), // 'example-behavior.js' により URL にある renderer を返します target: 'map', view: new ol.View({ projection: projection,
center: ol.proj.transform([8.23, 46.86], 'EPSG:4326', 'EPSG:21781'),
extent: extent, zoom: 2 }) });
/* * Swiss projection transform functions downloaded from * http://www.swisstopo.admin.ch/internet/swisstopo/en/home/ * products/software/products/skripts.html * (上記サイトに JavaScript のコードファイルがあります。説明が * 次のようにあります。 * Scripts for WGS84-LV03 * swisstopo created some script examples allowing to * calculate the Swiss projection. This allows you to * convert WGS84 coordinates to CH1903/LV03 or vice versa. * swisstopo は、スイスの投影法を計算するいくつかのスクリプトサ * ンプルを作成しました。これは、WGS84 座標を CH1903/LV03 へ、 * または、その逆に変換します。) */
// Convert WGS lat/long (° dec) to CH y function WGStoCHy(lat, lng) { // Converts degrees dec to sex lat = DECtoSEX(lat); lng = DECtoSEX(lng); // Converts degrees to seconds (sex) lat = DEGtoSEC(lat); lng = DEGtoSEC(lng); // Axiliary values (% Bern) var lat_aux = (lat - 169028.66) / 10000; var lng_aux = (lng - 26782.5) / 10000; // Process Y var y = 600072.37 + 211455.93 * lng_aux - 10938.51 * lng_aux * lat_aux - 0.36 * lng_aux * Math.pow(lat_aux, 2) - 44.54 * Math.pow(lng_aux, 3); return y; } // Convert WGS lat/long (° dec) to CH x function WGStoCHx(lat, lng) { // Converts degrees dec to sex lat = DECtoSEX(lat); lng = DECtoSEX(lng); // Converts degrees to seconds (sex) lat = DEGtoSEC(lat); lng = DEGtoSEC(lng); // Axiliary values (% Bern) var lat_aux = (lat - 169028.66) / 10000; var lng_aux = (lng - 26782.5) / 10000; // Process X var x = 200147.07 + 308807.95 * lat_aux + 3745.25 * Math.pow(lng_aux, 2) + 76.63 * Math.pow(lat_aux, 2) - 194.56 * Math.pow(lng_aux, 2) * lat_aux + 119.79 * Math.pow(lat_aux, 3); return x; } // Convert CH y/x to WGS lat function CHtoWGSlat(y, x) { // Converts militar to civil and to unit = 1000km // Axiliary values (% Bern) var y_aux = (y - 600000) / 1000000; var x_aux = (x - 200000) / 1000000; // Process lat var lat = 16.9023892 + 3.238272 * x_aux - 0.270978 * Math.pow(y_aux, 2) - 0.002528 * Math.pow(x_aux, 2) - 0.0447 * Math.pow(y_aux, 2) * x_aux - 0.0140 * Math.pow(x_aux, 3); // Unit 10000" to 1 " and converts seconds to degrees (dec) lat = lat * 100 / 36; return lat; } // Convert CH y/x to WGS long function CHtoWGSlng(y, x) { // Converts militar to civil and to unit = 1000km // Axiliary values (% Bern) var y_aux = (y - 600000) / 1000000; var x_aux = (x - 200000) / 1000000; // Process long var lng = 2.6779094 + 4.728982 * y_aux + 0.791484 * y_aux * x_aux + 0.1306 * y_aux * Math.pow(x_aux, 2) - 0.0436 * Math.pow(y_aux, 3); // Unit 10000" to 1 " and converts seconds to degrees (dec) lng = lng * 100 / 36; return lng; } // Convert SEX DMS angle to DEC function SEXtoDEC(angle) { // Extract DMS var deg = parseInt(angle, 10); var min = parseInt((angle - deg) * 100, 10); var sec = (((angle - deg) * 100) - min) * 100; // Result in degrees sex (dd.mmss) return deg + (sec / 60 + min) / 60; } // Convert DEC angle to SEX DMS function DECtoSEX(angle) { // Extract DMS var deg = parseInt(angle, 10); var min = parseInt((angle - deg) * 60, 10); var sec = (((angle - deg) * 60) - min) * 60; // Result in degrees sex (dd.mmss) return deg + min / 100 + sec / 10000; } // Convert Degrees angle to seconds function DEGtoSEC(angle) { // Extract DMS var deg = parseInt(angle, 10); var min = parseInt((angle - deg) * 100, 10); var sec = (((angle - deg) * 100) - min) * 100; // Avoid rounding problems with seconds=0 var parts = String(angle).split('.'); if (parts.length == 2 && parts[1].length == 2) { min = Number(parts[1]); sec = 0; } // Result in degrees sex (dd.mmss) return sec + min * 60 + deg * 3600; }
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