「299-ol3ex.js」
var raster = new ol.layer.Tile({
source: new ol.source.MapQuest({layer: 'sat'}) /** ol.source.MapQuest * Layer source for the MapQuest tile server. * MapQuest タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API * 2 - ol3ex 23b - MapQuest example 2 参照) */
});
var source = new ol.source.Vector(); /*: ol.source.Vector * Provides a source of features for vector layers. * ベクタレイヤのフィーチャのソースを提供します。(ol3 API) */
var vector = new ol.layer.Vector({ source: source,
style: new ol.style.Style({ /** ol.style.Style * Base class for vector feature rendering styles. * ベクタフィーチャがスタイルを描画するための基本クラス。 * (ol3 API) */
fill: new ol.style.Fill({ /** ol.style.Fill * Set fill style for vector features. * ベクタフィーチャの塗りつぶしスタイルを設定。(ol3 API) */
color: 'rgba(255, 255, 255, 0.2)' }),
stroke: new ol.style.Stroke({ /** ol.style.Stroke * Set stroke style for vector features. * Note that the defaults given are the Canvas defaults, * which will be used if option is not defined. * The get functions return whatever was entered * in the options; they will not return the default. * ベクタフィーチャのためのストロークスタイルの設定。 * デフォルトは、オプションが定義されていない場合に使用される * Canvas のデフォルトを与えられることに注意してください。 * GET機能は、オプションで入力されたものはすべて返します。 * それらはデフォルトを返しません。(ol3 API) */
color: '#ffcc33', width: 2 }),
image: new ol.style.Circle({ /** ol.style.Circle * Set circle style for vector features. * ベクタフィーチャの円のスタイルを設定。(ol3 API) */
radius: 7, fill: new ol.style.Fill({ color: '#ffcc33' }) }) }) });
var map = new ol.Map({ layers: [raster, vector],
renderer: exampleNS.getRendererFromQueryString(), /** 'example-behavior.js' により URL にある renderer を返します */
target: 'map', view: new ol.View({ center: [-11000000, 4600000], zoom: 4 }) });
var typeSelect = document.getElementById('type'); var draw; // global so we can remove it later
function addInteraction() { var value = typeSelect.value; if (value !== 'None') {
draw = new ol.interaction.Draw({ /** ol.interaction.Draw * Interaction that allows drawing geometries. * ジオメトリの描画を認めるインターラクション。(ol3 API) */
source: source,
type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ (value) /** @type * 値のタイプ(型)の説明 - 式などで表示 * (@use JSDoc[http://usejsdoc.org/]より) */
});
map.addInteraction(draw); /** addInteraction(() * add the given interaction to the map. * マップへ与えられたインターラクションを追加します。 * (ol3 API) */
} }
/** * Let user change the geometry type. * @param {Event} e Change event. */
/** 「@param」 * The @param tag provides the name, type, and description * of a function parameter. * The @param tag requires you to specify the name of the * parameter you are documenting. You can also include the * parameter's type, enclosed in curly brackets, and a * description of the parameter. * @paramタグは、関数パラメータの名前と型、説明を提供します。 * @paramタグを使用すると、文書化されたパラメータの名前を * 指定する必要があります。また、パラメータのタイプと、中括弧 * で囲まれたおよびパラメータの説明を含めることができます。 * (@use JSDoc [http://usejsdoc.org/tags-param.html]) */
typeSelect.onchange = function(e) { /** GlobalEventHandlers.onchange() * The onchange property sets and returns the event handler * for the change event. * onchange プロパティは、change イベントに対してイベントハ * ンドラを設定、および、返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/GlobalEventHandlers/onchange]) */
map.removeInteraction(draw); /** removeInteraction(() * Remove the given interaction from the map. * マップから与えられたインターラクションを削除します。 * (ol3 API) */
addInteraction(); };
addInteraction();
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