2015年11月24日火曜日

v3.11.2 がリリースされました

日本時間で(2015.11.20)に v3.11.1 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より

v3.11.2
Summary

The v3.11.2 release is a patch release that addresses a few regressions in the v3.11.1 release. See the v3.11.0 release notes for details on upgrading from v3.10.
v3.11.2 リリースは、v3.11.1 での回帰に対処するパッチリリースです。v3.10 からのアップグレードの詳細について v3.11.0 リリースノートを参照してください。


v3.11.1 がリリースされました
日本時間で(2015.11.13)に v3.11.1 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より


v3.11.1
Summary

The v3.11.1 release is a patch release that addresses a few regressions in the v3.11.0 release. See the v3.11.0 release notes for details on upgrading from v3.10.
v3.11.1 リリースは、v3.11.0 での回帰に対処するパッチリリースです。v3.10 からのアップグレードの詳細について v3.11.0 リリースノートを参照してください。


v3.10.0 がリリースされました
日本時間で(2015.11.12)に v3.11.0 がリリースされました。

Releases - openlayer
v3.10.0 がリリースされました
日本時間で(2015.11.12)に v3.11.0 がリリースされました。

Releases - openlayers/ol3 GitHub
(https://github.com/openlayers/ol3/releases)より

v3.11.0
Summary

The v3.11.0 release includes features and fixes from 73 pull requests since the v3.10.1 release. New features and improvements include:

v3.11.0 リリースは v3.10.1 のリリースから 73 プルリクエスト(訳注:Git でリクエストを出す機能)からの機能と修正が含まれています。新機能と改良点は次のとおりです。

* Support for raster reprojection - load raster sources in one projection and view them in another.
*ラスタ再投影のサポート - ある投影のラスタソースをロードし、とそれらを別の投影で表示します。

* Support for Mapbox Vector Tiles!
* Mapbox ベクトタタイルをサポート!

* Improved KML support, GeoJSON & TopoJSON fixes, and much more. See below for the full list.
*KML サポート、GeoJSON と TopoJSON 修正、などさらに多く改良されました。

Upgrade notes

ol.format.KML changes
ol.format.KML の変更

KML icons are scaled 50% so that the rendering better matches Google Earth rendering.
KMLアイコンが、レンダリングが Google Earth のレンダリングによりマッチするように 50% に縮小されます。

If a KML placemark has a name and is a point, an ol.style.Text is created with the name displayed to the right of the icon (if there is an icon).
This can be controlled with the showPointNames option which defaults to true.
KMLの目印に名前があリ、および、点であれば、ol.style.Text は(アイコンが存在する場合)のアイコンの右に表示される名前と共に作成されます。
これは、デフォルトで true に設定されている showPointNames オプションで制御することができます。

To disable rendering of the point names for placemarks, use the option:
new ol.format.KML({ showPointNames: false });
ol.interaction.DragBox and ol.interaction.DragZoom changes
目印のためのポイント名のレンダリングを無効にするには、次のオプションを使用します:
new ol.format.KML({showPointNames:false});
ol.interaction.DragBox と ol.interaction.DragZoom 変更。

Styling is no longer done with ol.Style, but with pure CSS. The style constructor option is no longer required, and no longer available. Instead, there is a className option for the CSS selector. The default for ol.interaction.DragBox is ol-dragbox, and ol.interaction.DragZoom uses ol-dragzoom. If you previously had
スタイリングは、ol.Style でもうスタイリングしませんが、純粋な CSS を使用します。style(スタイル)コンストラクタオプションはもはや必要ありませんし、使用できなくなっています。代わりに、CSS セレクタの className オプションがあります。 ol.interaction.DragBox のデフォルトは ol-dragboxで、ol.interaction.DragZoom は ol-dragzoom を使用します。以前に持っていた

new ol.interaction.DragZoom({
 style: new ol.style.Style({
  stroke: new ol.style.Stroke({
   color: 'red',
   width: 3
  }),
  fill: new ol.style.Fill({
   color: [255, 255, 255, 0.4]
  })
 })
});

you'll now just need
いまから次のようにする必要があります。

new ol.interaction.DragZoom();

but with additional css:
しかし、追加の CSS を使用します。

.ol-dragzoom {
 border-color: red;
 border-width: 3px;
 background-color: rgba(255,255,255,0.4);
}


Removal of ol.source.TileVector
ol.source.TileVector の削除

With the introduction of true vector tile support, ol.source.TileVector becomes obsolete. Change your code to use ol.layer.VectorTile and ol.source.VectorTile instead of ol.layer.Vector and ol.source.TileVector.
ol.Map#forEachFeatureAtPixel changes for unmanaged layers
適正化されたベクトルタイルサポートの導入により、ol.source.TileVector は廃止となります。 ol.layer.VectorTile と ol.source.VectorTile の代わりに ol.layer.Vector と ol.source.TileVector を使用するようにコードを変更します。
ol.Map#forEachFeatureAtPixel は管理されていないレイヤに移行します。

ol.Map#forEachFeatureAtPixel will still be called for unmanaged layers, but the 2nd argument to the callback function will be null instead of a reference to the unmanaged layer. This brings back the behavior of the abandoned ol.FeatureOverlay that was replaced by unmanaged layers.
ol.Map#forEachFeatureAtPixel は、管理されていないレイヤのため、まだ、呼び出されますが、コールバック関数の第2引数ではなく、管理されていないレイヤへの参照の替りに null になります。これは、管理されていないレイヤによって置き換えられた、廃止された ol.FeatureOverlay の動作に戻します。

If you are affected by this change, please change your unmanaged layer to a regular layer by using e.g. ol.Map#addLayer instead of ol.layer.Layer#setMap.
この変更によって影響を受ける場合、例えば ol.layer.Layer#setMap の代わりに ol.Map#addLayer を使用することにより、管理されていないレイヤを通常のレイヤに変更してください。

(New features and fixes リストはサイトをみてください。)


v3.11.1 の examples を試してみます
OpenLayers 3 のホームページ(http://openlayers.org/)の「LATEST」の文中の「v3.11.2」をクリックします。
開いたページ「Downloads for the v3.11.2 release(http://openlayers.org/download/)」の「v3.11.2.zip」ボタンをクリックしてダウンロードします。
展開したフォルダを Eclipse の ol3proj にコピーします。

ディレクトリは次のようにしました。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js

v.3.10.1 の loader.js の名前を loader-v3.10.1.js に変更し、v3.11.2/examples/loader.js を ol3proj 直下にコピーします。
ol3proj
|-v3.0.0/
|-v3.1.1/
|-v3.2.0/
|-v3.2.1/
|-v3.3.0/
|-v3.4.0/
|-v3.5.0/
|-v3.6.0/
|-v3.7.0/
|-v3.8.2/
|-v3.9.0/
|-v3.10.1/
|-v3.11.2/
|-2xx-ol3ex.html
|-2xx-ol3ex.js
|-2xx-ol3ex-require.js
|-loader.js
|-loader-v3.0.0.js
|-loader-v3.1.1.js
|-loader-v3.2.0.js
|-loader-v3.2.1.js
|-loader-v3.3.0.js
|-loader-v3.4.0.js
|-loader-v3.5.0.js
|-loader-v3.6.0.js
|-loader-v3.7.0.js
|-loader-v3.8.2.js
|-loader-v3.9.0.js
|-loader-v3.10.1.js

loader.js の内容を次のように修正します。

---
  if (!raw) {
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol.js"></scr' + 'ipt>');
     // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.11.1/build/ol.js"></scr' + 'ipt>');

  } else {
    window.CLOSURE_NO_DEPS = true; // we've got our own deps file
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    // document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="../build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');
    // ディレクトリ修正
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.11.2/closure-library/closure/goog/base.js"></scr' + 'ipt>');
    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="v3.11.2/build/ol-deps.js"></scr' + 'ipt>');

    document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '-require.js"></scr' + 'ipt>');
  }
  document.write('<scr' + 'ipt type="text/javascript" src="' + scriptId + '.js"></scr' + 'ipt>');
}());


Tile vector example
は、削除されました。

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