「2168-ol4ex.js」
var key = 'As1Hi...(省略)';
var imagery = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels * for specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのため * の、特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグ * リッドのタイルイメージ。(ol4 API) */
source: new ol.source.BingMaps({key: key, imagerySet: 'Aerial'}) /** ol.source.BingMaps * Layer source for Bing Maps tile data. * Bing Maps タイルデータのレイヤソース。(ol4 API) */
});
var container = document.getElementById('map'); var map = new ol.Map({ layers: [imagery], target: container, view: new ol.View({ center: ol.proj.fromLonLat([-109, 46.5]), zoom: 6 }) });
var radius = 75;
document.addEventListener('keydown', function(evt) { /** EventTarget.addEventListener * The EventTarget.addEventListener() method registers * the specified listener on the EventTarget it's called * on. The event target may be an Element in a document, * the Document itself, a Window, or any other object * that supports events (such as XMLHttpRequest). * EventTarget.addEventListener() メソッドは、それが呼び * 出される EventTarget に指定されたリスナを登録します。イベ * ントターゲットは、ドキュメントの Element、Document 自身、 * Window、または(XMLHttpRequest などの)イベントをサポート * している他のオブジェクトです。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/EventTarget/addEventListener]) */
if (evt.which === 38) { /** KeyboardEvent.which [Deprecated] * The KeyboardEvent.which read-only property returns the * numeric keyCode of the key pressed, or the character * code (charCode) for an alphanumeric key pressed. * KeyboardEvent.which 読み取り専用プロパティは、押されたキー * の数値 keyCode、または、押された英数字キーの文字コード * (charCode)を返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/KeyboardEvent/which]) */
radius = Math.min(radius + 5, 150); /** Math.min() * 引数として与えた複数の数の中で最小の数を返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * JavaScript/Reference/Global_Objects/Math/min]) */
map.render(); /** render() * Request a map rendering (at the next animation * frame). * (次のアニメーションフレームで)map 描画を要求します。 * (ol4 API) */
evt.preventDefault(); /** Event.preventDefault() * Cancels the event if it is cancelable, without * stopping further propagation of the event. * イベントのさらなる伝播を停止させることなく、解約された場合 * に、イベントをキャンセルします。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/Event/preventDefault]) */
} else if (evt.which === 40) {
radius = Math.max(radius - 5, 25); /** Math.max() * 引数として与えた複数の数の中で最大の数を返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * JavaScript/Reference/Global_Objects/Math/max]) */
map.render(); evt.preventDefault(); } });
// get the pixel position with every move // 移動時毎にピクセル位置を取得 var mousePosition = null;
container.addEventListener('mousemove', function(event) {
mousePosition = map.getEventPixel(event); /** getEventPixel() * Returns the map pixel position for a browser event * relative to the viewport. * ビューポートと相対的な、ブラウザイベントに対しするマップのピ * クセル位置を返します。 * (ol4 API) */
map.render(); });
container.addEventListener('mouseout', function() { mousePosition = null; map.render(); });
// after rendering the layer, show an oversampled // version around the pointer // レイヤをレンダリング後、ポインタの周囲にオーバーサンプルされ // たバージョンを表示
imagery.on('postcompose', function(event) { /** on(type, listener, opt_this) * Listen for a certain type of event. * あるタイプのイベントをリッスンします。(ol4 API) */
if (mousePosition) { var context = event.context;
var pixelRatio = event.frameState.pixelRatio; /** frameState{olx.FrameState} * The frame state at the time of the event. * イベント時のフレームの状態。(ol4 API) */
var half = radius * pixelRatio; var centerX = mousePosition[0] * pixelRatio; var centerY = mousePosition[1] * pixelRatio; var originX = centerX - half; var originY = centerY - half; var size = 2 * half + 1;
var sourceData = context.getImageData(originX, originY, size, size).data; /** CanvasRenderingContext2D.getImageData() * The CanvasRenderingContext2D.getImageData() method of * the Canvas 2D API returns an ImageData object * representing the underlying pixel data for the area * of the canvas denoted by the rectangle which starts * at (sx, sy) and has an sw width and sh height. This * method is not affected by the canvas transformation * matrix. * Canvas 2D API の * CanvasRenderingContext2D.getImageData() * メソッドは、(sx、sy)で始まりsw幅とsh高さを有している * 四角形で示される、キャンバス(canvas)の領域の基礎となる * ピクセルデータを表す ImageData オブジェクトを返します。 * このメソッドは、canvas 変換行列の影響を受けません。 * Syntax * ImageData ctx.getImageData(sx, sy, sw, sh); * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/getImageData]) */
var dest = context.createImageData(size, size); /** CanvasRenderingContext2D.createImageData() * The CanvasRenderingContext2D.createImageData() * method of the Canvas 2D API creates a new, blank * ImageData object with the specified dimensions. * All of the pixels in the new object are transparent * black. * Canvas 2D APIの * CanvasRenderingContext2D.createImageData()メソッド * は、指定された大きさで新しい、空白の ImageData オブジェ * クトを作成します。新しいオブジェクトの全ての画素は透明 * な黒です。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/createImageData]) */
var destData = dest.data; for (var j = 0; j < size; ++j) { for (var i = 0; i < size; ++i) { var dI = i - half; var dJ = j - half;
var dist = Math.sqrt(dI * dI + dJ * dJ); /** Math.sqrt() * 引数として与えた数の平方根を返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * JavaScript/Reference/Global_Objects/Math/sqrt]) */
var sourceI = i; var sourceJ = j; if (dist < half) {
sourceI = Math.round(half + dI / 2); /** Math.round() * 引数として与えた数を四捨五入して、最も近似の整数を返しま * す。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * JavaScript/Reference/Global_Objects/Math/round]) */
sourceJ = Math.round(half + dJ / 2); } var destOffset = (j * size + i) * 4; var sourceOffset = (sourceJ * size + sourceI) * 4; destData[destOffset] = sourceData[sourceOffset]; destData[destOffset + 1] = sourceData[sourceOffset + 1]; destData[destOffset + 2] = sourceData[sourceOffset + 2]; destData[destOffset + 3] = sourceData[sourceOffset + 3]; } }
context.beginPath(); /** CanvasRenderingContext2D.beginPath() * The CanvasRenderingContext2D.beginPath() method of the * Canvas 2D API starts a new path by emptying the list * of sub-paths. Call this method when you want to create * a new path. * Canvas 2D API の CanvasRenderingContext2D.beginPath() * メソッドは、サブパスのリストを空にすることによって新しいパ * スを開始します。新しいパスを作成したいときに、このメソッド * を呼び出します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/beginPath]) */
context.arc(centerX, centerY, half, 0, 2 * Math.PI); /** CanvasRenderingContext2D.arc() * The CanvasRenderingContext2D.arc() method of the * Canvas 2D API adds an arc to the path which is * centered at (x, y) position with radius r starting at * startAngle and ending at endAngle going in the given * direction by anticlockwise (defaulting to clockwise). * Canvas 2D API の CanvasRenderingContext2D.arc() メ * ソッドは、半径 r の位置(x、y)を中心とする反時計回り(初 * 期値は時計回り)に startAngle で始まり endAngle で終わる * 弧をパスに追加します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/arc]) */
/** Math.PI() * 円周率。約 3.14159 です。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web * /JavaScript/Reference/Global_Objects/Math/PI]) */
context.lineWidth = 3 * pixelRatio; /** CanvasRenderingContext2D.lineWidth * The CanvasRenderingContext2D.lineWidth property of * the Canvas 2D API sets the thickness of lines in * space units. When getting, it returns the current * value (1.0 by default). When setting, zero, negative, * Infinity and NaN values are ignored; otherwise the * current value is set to the new value. * Canvas 2D API の CanvasRenderingContext2D.lineWidth * プロパティは、空間単位で線の太さを設定します。取得する * と、現在の値(デフォルトでは1.0)を返します。設定時、 * ゼロ、負、無限大とNaN値は無視されます。それ以外の場合、 * 現在の値は新しい値に設定されてます。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/lineWidth]) */
context.strokeStyle = 'rgba(255,255,255,0.5)'; /** CanvasRenderingContext2D.strokeStyle * The CanvasRenderingContext2D.strokeStyle property of * the Canvas 2D API specifies the color or style to * use for the lines around shapes. The default is #000 * (black). * Canvas 2D APIのCanvasRenderingContext2D.strokeStyle * プロパティは、図形の外周の線に使用する色やスタイルを指定 * します。デフォルトは#000(黒)です。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/strokeStyle]) */
context.putImageData(dest, originX, originY); /** CanvasRenderingContext2D.putImageData() * The CanvasRenderingContext2D.putImageData() method * of the Canvas 2D API paints data from the given * ImageData object onto the bitmap. If a dirty * rectangle is provided, only the pixels from that * rectangle are painted. * Canvas 2D API の * CanvasRenderingContext2D.getImageData() * メソッドは、与えられたの ImageData オブジェクトからビッ * トマップにデータをペイントします。汚れた矩形が提供される * 場合、その長方形のピクセルのみが描かれています。 * Syntax * void ctx.putImageData(imagedata, dx, dy); * void ctx.putImageData(imagedata, dx, dy, dirtyX, * dirtyY, dirtyWidth, dirtyHeight); * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/putImageData]) */
context.stroke(); /** CanvasRenderingContext2D.stroke() * The CanvasRenderingContext2D.stroke() method of the * Canvas 2D API strokes the current or given path with * the current stroke style using the non-zero winding * rule. * Canvas 2D APIのCanvasRenderingContext2D.stroke() * メソッドは、ノンゼロワインディング規則を使用して、現在 * の線のスタイルを持つ現在または与えられたパスを引きます。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/stroke]) */
context.restore(); /** CanvasRenderingContext2D.restore() * The CanvasRenderingContext2D.restore() method of the * Canvas 2D API restores the most recently saved canvas * state by popping the top entry in the drawing state * stack. If there is no saved state, this method does * nothing. * Canvas 2D API の CanvasRenderingContext2D.restore() * メソッドは、描画状態のスタックの一番上のエントリを抜き * 出すことによって、最後に保存されたキャンバスの状態を復 * 元します。全く保存された状態が存在しない場合、このメソッ * ドは何もしません。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/CanvasRenderingContext2D/restore]) */
} });
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