「2118-ol3ex.js」
var raster = new ol.layer.Tile({ /** ol.layer.Tile * For layer sources that provide pre-rendered, tiled * images in grids that are organized by zoom levels for * specific resolutions. * プリレンダリング(事前描画)を提供するレイヤソースのための、 * 特定の解像度でのズームレベルによって編成されているグリッドの * タイルイメージ。(ol3 API) */
source: new ol.source.MapQuest({layer: 'sat'}) /** ol.source.MapQuest * Layer source for the MapQuest tile server. * MapQuest タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API * 2 - ol3ex 23b - MapQuest example 2 参照) */
});
var vector = new ol.layer.Vector({ /** ol.layer.Vector * Vector data that is rendered client-side. * クライアント側で描画されたベクタデータ。(ol3 API) */
source: new ol.source.Vector(), /** ol.source.Vector * Provides a source of features for vector layers. * ベクタレイヤのフィーチャのソースを用意します。(ol3 API) */
style: new ol.style.Style({ /** ol.style.Style * Base class for vector feature rendering styles. * ベクタフィーチャがスタイルを描画するための基本クラス。 * (ol3 API) */
fill: new ol.style.Fill({ /** ol.style.Fill * Set fill style for vector features. * ベクタフィーチャの塗りつぶしスタイルを設定。(ol3 API) */
color: 'rgba(255, 255, 255, 0.2)' }),
stroke: new ol.style.Stroke({ /** ol.style.Stroke * Set stroke style for vector features. * Note that the defaults given are the Canvas defaults, * which will be used if option is not defined. * The get functions return whatever was entered * in the options; they will not return the default. * ベクタフィーチャのためのストロークスタイルの設定。 * デフォルトは、オプションが定義されていない場合に使用され * る Canvas のデフォルトを与えられることに注意してください。 * GET関数は、オプションで入力されたものはすべて返します。 * それらはデフォルトを返しません。(ol3 API) */
color: '#ffcc33', width: 2 }),
image: new ol.style.Circle({ /** ol.style.Circle * Set circle style for vector features. * ベクタフィーチャの円のスタイルを設定。(ol3 API) */
radius: 7, fill: new ol.style.Fill({ color: '#ffcc33' }) }) }) });
var map = new ol.Map({ layers: [raster, vector], target: 'map', view: new ol.View({ center: [-11000000, 4600000], zoom: 4 }) });
var Modify = { init: function() {
this.select = new ol.interaction.Select(); /** ol.interaction.Select * Handles selection of vector data. A * ol.FeatureOverlay is maintained internally to store * the selected feature(s). Which features are selected * is determined by the condition option, and optionally * the toggle or add/remove options. * ベクタデータの選択を処理します。 ol.FeatureOverlay * は、選択したフィーチャを格納するために内部的に維持され * ています。選択されているどのフィーチャでも条件オプショ * ン、そして部分的にトグルまたは追加/削除オプションによっ * て決定されます。(ol3 API) */
map.addInteraction(this.select); /** addInteraction(interaction) * Add the given interaction to the map. * マップへ与えられたインターラクションを追加します。 * (ol3 API) */
this.modify = new ol.interaction.Modify({ /** ol.interaction.Modify * Interaction for modifying vector data. * ベクタデータを変形するためのインタラクション。 * (ol3 API) */
features: this.select.getFeatures() /** getFeatures() * Get the selected features. * 選択されたフィーチャを取得します。 * Return: Features collection(ol3 API) */
}); map.addInteraction(this.modify); this.setEvents(); }, setEvents: function() { var selectedFeatures = this.select.getFeatures();
this.select.on('change:active', function() { /** on * Listen for a certain type of event. * あるタイプのイベントをリッスンします。(ol3 API) */
selectedFeatures.forEach(selectedFeatures.remove, selectedFeatures); /** forEach(f, opt_this) * Iterate over each element, calling the provided * callback. * 提供されたコールバックを呼び出すため、各要素を反復処理しま * す。(ol3 API) */
/** remove(elem) * Remove the first occurrence of an element from * the collection. * コレクションから最初に発生する要素を削除します。(ol3 API) */
}); }, setActive: function(active) {
this.select.setActive(active); /** setActive(active) * Activate or deactivate the interaction. * インターラクションを有効または無効にします。 * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
this.modify.setActive(active); } }; Modify.init();
var Draw = { init: function() { map.addInteraction(this.Point); this.Point.setActive(false); map.addInteraction(this.LineString); this.LineString.setActive(false); map.addInteraction(this.Polygon); this.Polygon.setActive(false); },
Point: new ol.interaction.Draw({ /** ol.interaction.Draw * Interaction that allows drawing geometries. * ジオメトリの描画を認めるインターラクション。(ol3 API) */
source: vector.getSource(), /** getSource() * Return: Source.(ol3 API) */
type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ ('Point') /** @type * 値のタイプ(型)の説明 - 式などで表示 * (@use JSDoc[http://usejsdoc.org/]より) */
}), LineString: new ol.interaction.Draw({ source: vector.getSource(), type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ ('LineString') }), Polygon: new ol.interaction.Draw({ source: vector.getSource(), type: /** @type {ol.geom.GeometryType} */ ('Polygon') }), getActive: function() {
return this.activeType ? this[this.activeType].getActive() : false; /** 条件演算子 condition ? expr1 : expr2 * condition: true か false かを評価する条件文です。 * expr1, expr2: 各々の値の場合に実行する式です。 * condition が true の場合、演算子は expr1 の値を選択します。 * そうでない場合は expr2 の値を選択します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * JavaScript/Guide/Expressions_and_Operators]) */
/** getActive() * Return whether the interaction is currently active. * インターラクションが現在有効かどうかを返します。 * true if the interaction is active, false otherwise. * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示]) */
}, setActive: function(active) { var type = optionsForm.elements['draw-type'].value; if (active) { this.activeType && this[this.activeType].setActive(false); this[type].setActive(true); this.activeType = type; } else { this.activeType && this[this.activeType].setActive(false); this.activeType = null; } } }; Draw.init(); var optionsForm = document.getElementById('options-form');
/** * Let user change the geometry type. * @param {Event} e Change event. */ /** 「@param」 * The @param tag provides the name, type, and description * of a function parameter. * The @param tag requires you to specify the name of the * parameter you are documenting. You can also include the * parameter's type, enclosed in curly brackets, and a * description of the parameter. * @paramタグは、関数パラメータの名前と型、説明を提供します。 * @paramタグを使用すると、文書化されたパラメータの名前を * 指定する必要があります。また、パラメータのタイプと、中括弧 * で囲まれたおよびパラメータの説明を含めることができます。 * (@use JSDoc [http://usejsdoc.org/tags-param.html]) */
optionsForm.onchange = function(e) { /** GlobalEventHandlers.onchange() * The onchange property sets and returns the event handler * for the change event. * onchange プロパティは、change イベントに対してイベントハ * ンドラを設定、および、返します。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/ * API/GlobalEventHandlers/onchange]) */
var type = e.target.getAttribute('name'); /** element.getAttribute * getAttribute() は指定の要素について名前付けされた属性の * 値を返します。名前付けされた属性が存在しなければ、返され * る値は null もしくは ""(空文字列)となります。 * (MDN[https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/ * API/Element/getAttribute]) */
var value = e.target.value; if (type == 'draw-type') { Draw.getActive() && Draw.setActive(true); } else if (type == 'interaction') { if (value == 'modify') { Draw.setActive(false); Modify.setActive(true); } else if (value == 'draw') { Draw.setActive(true); Modify.setActive(false); } } };
Draw.setActive(true); Modify.setActive(false);
/** The snap interaction must be added after the Modify * and Draw interactions in order for its map browser * event handlers to be fired first. Its handlers are * responsible of doing the snapping. * スナップインタラクションは、そのマップブラウザのイベント * ハンドラが最初に発生するために、Modify と Draw インタラ * クションの後で追加される必要があります。そのハンドラは、 * スナップを実行しなければなりません。 */
var snap = new ol.interaction.Snap({ /** ol.interaction.Snap * Handles snapping of vector features while modifying * or drawing them. The features can come from a * ol.source.Vector or ol.Collection Any interaction * object that allows the user to interact with the * features using the mouse can benefit from the * snapping, as long as it is added before. * The snap interaction modifies map browser event * coordinate and pixel properties to force the snap to * occur to any interaction that them. * 変更または描画の間、ベクタフィーチャのスナップを処理しま * す。フィーチャは、ol.source.Vector または ol.Collection * 由来です。ユーザーがマウスを使用してフィーチャをインタラ * クションすることを可能にする任意のインタラクションオブジェ * クトは、それが前に追加されるように、スナップの恩恵を得る * ことができます。スナップインタラクションは、マップブラウ * ザイベントコーディネートと画素特性をそれらの任意のインタ * ラクションのために発生するスナップへ強制的に変更します。 * (ol3 API) */
source: vector.getSource() }); map.addInteraction(snap);
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