2015年10月18日日曜日

OL3-Cesium 1 - はじめに

1 はじめに
OL3-Cesium は、

Ol3-Cesium
http://openlayers.org/ol3-cesium/

に、次のように書かれています。

OpenLayers - Cesium integration library. Create your map using OpenLayers 3, and visualize it on a globe with Cesium.
OpenLayers - Cesium 統合ライブラリ。 OpenLayers 3 を使用してマップを作成し、Cesium を使用して地球上でそれを視覚化します。

ライセンスについては、

openlayers/ol3-cesium GitHub の LICENCE
https://github.com/openlayers/ol3-cesium/blob/master/LICENSE

に次のようにあります。

Copyright (c) 2014, OpenLayers
All rights reserved.
Redistribution and use in source and binary forms, with or without modification, are permitted provided that the following conditions are met:
* Redistributions of source code must retain the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer.
* Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution.

著作権(C)2014、OpenLayers
全著作権所有。
改変するまたはしないで、ソースおよびバイナリ形式での再配布および使用は、次の条件が満たされていることををもって許可されます。
*ソースコードの再配布は、上記の著作権表示、この条件のリストおよび以下の免責条項を保持する必要があります。
*バイナリ形式で再配布は、上記の著作権表示、この条件のリストおよびドキュメントおよび/または配布で提供されている他の物で、以下の免責事項を再現する必要があります。
(リストは、「LICENSE」ドキュメントを参照してください。)


Cesium は、

Cesium is a JavaScript library for creating 3D globes and 2D maps in a web browser without a plugin. It uses WebGL for hardware-accelerated graphics, and is cross-platform, cross-browser, and tuned for dynamic-data visualization. Cesium is open source under the Apache 2.0 license. It is free for commercial and non-commercial use.
Cesium は、プラグインなしで Web ブラウザで 3D 地球儀や 2D マップを作成するための JavaScript ライブラリです。これは、ハードウェアアクセラレーショングラフィックスのための WebGL を使用し、クロスプラットフォーム、クロスブラウザ、および動的なデータの視覚化のために調整されています。Cesium は、Apache2.0 ライセンス下のオープンソースです。これは、商用、非商用利用は無料です。

と、「Cesium-WebGL Virtual Globe and Map Engine(http://cesiumjs.org/)」にあります。

ハードウェアアクセラレーション:
コンピューティングにおいて、ハードウェア・アクセラレーションとは、ある機能を通常の(汎用)CPUの上でソフトウェアを実行する場合より高速に行なうため、CPUに対し付加的なハードウェアを使用することである。この付加的なハードウェアを総称してアクセラレータと呼ぶ。
ハードウェアアクセラレーション - Wikipedia
[https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%8F%E3%83%BC%E3%83%89%E3%82%A6%E3%82%A7%E3%82%A2%E3%82%A2%E3%82%AF%E3%82%BB%E3%83%A9%E3%83%AC%E3%83%BC%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3]より


ホームページに従って、OL3-Cesium を操作していきます。


特徴(Features)
Switch smoothly between 2D and 3D and synchronize:
2D と 3D の間をスムーズに切り替え、次のものを同期します。


● Map context (bounding box and zoom level);
● Raster data sources;
● Vector data sources in 2D and 3D;
● Map selection (selected items).

● マップコンテキスト(バウンディング{境界}ボックスとズームレベル)
● ラスタデータソース
● 2D と 3D のベクタソース
● マップセレクション(選択されたアイテム)

Stay tuned for more exciting features like animated transitions between map and globe view, and synchronization of maps in projections other than EPSG:4326 and EPSG:3857.
マップとグローブビュー(地球儀の眺望)の間をアニメーションで遷移や EPSG:4326 と EPSG:3857 以外の投影のマップの同期のようなよりエキサイティングな機能に注目してください。


始めましょう(Getting started)
To obtain OL3-Cesium, either download a release from https://github.com/openlayers/ol3-cesium/releases, or clone the repository and build it yourself (see below).
OL3-Cesiumを入手するには、リリースを https://github.com/openlayers/ol3-cesium/releases からダウンロードするか、または、リポジトリのクローンを作成しそれを自分でビルドするかのいずれかです。(下記参照)。

Applications using this OL3-Cesium distribution also need to load OpenLayers and Cesium resources (all included in the distribution):
この OL3-Cesium ディストリビューションを使用するアプリケーションは、OpenLayers と Cesium リソースを(ディストリビューションにすべて含まれています)をロードする必要があります。
<link rel="stylesheet" href="ol3/css/ol.css" type="text/css">
<script src="ol3/ol.js"></script>
<script src="Cesium/Cesium.js"></script>
<script src="ol3cesium.js"></script>

An OpenLayers map can be switched to a 3d globe view by running the code below after the map has been created:
OpenLayers マップは、マップが作成された後に、下のコードを実行することによって 3d グローブビューを切り替えられます。
var ol3d = new olcs.OLCesium({map: map}); // map is the ol.Map instance
ol3d.setEnabled(true);

The above will use the WGS84 ellipsoid all around the globe. To use terrain, simply add a terrain provider using the Cesium API (can be your own, but in the snippet below it's one that ships with Cesium):
上記のものは、地球全体の WGS84 楕円を使用します。地形を使用するには、(自分でできますが、下のスニペット中の Cesium に付属するもの)Cesium APIを使用して地形プロバイダーを追加するだけです。
var ol3d = new olcs.OLCesium({map: map}); // map is the ol.Map instance
var scene = ol3d.getCesiumScene();
var terrainProvider = new Cesium.CesiumTerrainProvider({
  url: '//cesiumjs.org/stk-terrain/tilesets/world/tiles'
});
scene.terrainProvider = terrainProvider;
ol3d.setEnabled(true);


ライブラリの構築(Building the library)
Requirements for building OL3-Cesium:
OL3-Cesium 構築に必要なもの

● GNU Make
● Node.js
● Python
● Ant

To get started, clone the OL3-Cesium repository with its submodules:
始めるために、OL3-Cesium リポジトリをサブモジュールとともにクローンを作成します。
$ git clone --recursive https://github.com/openlayers/ol3-cesium.git

Change into the clone directory, and invoke
clone ディレクトリに変更し、呼び出します。

$ make dist

from the root of the repository. You will then be able to use dist/ol3cesium.js for your applications.
リポジトリのルートから。アプリケーションで dist/ol3cesium.js を使用できます。

examples をデバッグモードで実行(Running the examples in debug mode)
This is useful for contributing to OL3-Cesium, because it loads the source files instead of a minified build:
これは OL3-Cesium に貢献するのに便利です。なぜなら、縮小ビルドの代わりにソースファイロをロードします。

$ make serve

will make the distribution examples available at http://localhost:3000/
ディストリビューション examples を http://localhost:3000 で利用できるようになります。

0 件のコメント: