2015年3月26日木曜日

2 - ol3.3ex 92b - Side-by-side example 2

「side-by-side.js(292-ol3ex.js)」は、マップを表示するための JavaScript ファイルです。

「292-ol3ex.js」
var domMap = new ol.Map({
 layers: [
  new ol.layer.Tile({
   source: new ol.source.MapQuest({layer: 'sat'})
   /** ol.source.MapQuest
    * Layer source for the MapQuest tile server.
    * MapQuest タイルサーバのレイヤソース。(ol3 API
    * 2 - ol3ex 23b - MapQuest example 2 参照)
    */
  })
 ],
 renderer: 'dom',
 target: 'domMap',
 view: new ol.View({
  center: [0, 0],
  zoom: 1
 })
});
if (ol.has.WEBGL) {
/** ol.has.WEBGL{boolean}
 * True if browser supports WebGL.
 * ブラウザが WebGL をサポートしていたら true。(ol3 API)
 */
 var webglMap = new ol.Map({
  renderer: 'webgl',
  target: 'webglMap'
 });
 webglMap.bindTo('layergroup', domMap);
 /** bindTo()
  * The bindTo method allows you to set up a two-way 
  * binding between a `source` and `target` object. 
  * The method returns an object with a `transform` 
  * method that you can use to provide `from` and 
  * `to` functions to transform values on the way 
  * from the source to the target and on the way back.
  * bindTo メソッドは、`source` と ` target` オブジェク
  * ト間の結合を双方向に設定することができます。メソッドは、
  * ソースからターゲットに、および、その逆方向に値を変換
  * する、 `from` と ` to` ファンクションを提供するため
  * に使用することがでる `transform` メソッドをともなっ
  * た、オブジェクトを返します。
  * (ol3 API[説明は Stable Only のチェックを外すと表示])
  */
 webglMap.bindTo('view', domMap);
} else {
 var info = document.getElementById('no-webgl');
 /**
  * display error message
  */
 info.style.display = '';
}
var canvasMap = new ol.Map({
 target: 'canvasMap'
});
canvasMap.bindTo('layergroup', domMap);
canvasMap.bindTo('view', domMap);

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